יום שני, 2 בינואר 2012

יום החקלאות בכנסת

בתחילת החודש התקיים יום החקלאות בכנסת, במסגרתו הצדיעה הכנסת לחקלאות ישראל, במלאות 90 שנה למחקר החקלאי.

במסגרת יום החקלאות הוצגה בכנסת תצוגה של פיתוחים טכנולוגיים בתחום החקלאות אשר פותחו על ידי חוקרי מינהל המחקר החקלאי (וולקני) בשיתוף מדריכי שירות ההדרכה והמקצוע במשרד החקלאות. בתצוגה הוצגו זנים חדשים ומתקדמים של מגוון ירקות, פירות, קטניות וצמחי תבלין. לצדם הוצגו זנים חדשים לצדם הוצגו זנים חדשים של פרחים, ובנוסף
פיתוחים בתחום הדבש והדבורים ומחקר בתחום שיפור הטעם של שמן הזית ותותים מתוקים מתוקים.

עוד הוצגו במסגרת יום ההצדעה טכנולוגיות חדשות בתחום ההנדסה החקלאית: צילום תרמי, מכונה לריסוס שמן כ"חומר הדברה" טבעי, עציצים שקופים המראים את מחזור המים בצמח ומכונת פריטת רימונים מכנית.

חקלאות ישראל, ששמה הולך לפניה בכל העולם, גרמה לחברי כנסת רבים להתפעל מהפיתוחים המעניינים, וחלקם אף לקחו הביתה מזכרת מיוחדת, תמונה תרמית של אזורי החום והקור בגופם, שהמחישו למבקרים את טכנולוגיית החישה מרחוק והחקלאות המדייקת.

יום החקלאות המיוחד נפתח בדיונים מיוחדים בוועדות הכנסת על חקלאות ישראל באספקטים השונים, בהשתתפות מומחי המשרד. ועדת המדע דנה בנושא של שימוש בהנדסה גנטית במדינת ישראל. מדוע נאסר על פיתוח ושיווק תוצרת מהונדסת גנטית במדינת ישראל? מה הסכנות בשימוש נרחב במוצרים מהונדסים? מה היתרונות שלהם ואילו בעיות הם עתידים לפתור?

ועדת הפנים ואיכות הסביבה דנה בנושא של אנרגיה חלופית. בוועדה הועלו אפשרויות שונות של אנרגיה חלופית, הבעיות שלהן, היתרונות ודרכי היישום. אחת מן החלופות העיקריות הקיימות כיום היא ביודיזל. חוקרי מינהל המחקר החקלאי (וולקני) במשרד החקלאות הציגו לחברי הוועדה צמחים שפותחו לטובת אנרגיה חלופית, תוך דגש על היתרונות שמעניקים למדינת ישראל פיתוחים אלו בזירה הבין-לאומית.

היום המיוחד נחתם בדיון בנושא משבר המזון העולמי והאספקטים הכלכליים שלו, השלכותיו על מדינת ישראל והפתרונות המדעיים המפותחים בימים אלו במינהל המחקר החקלאי (וולקני) במשרד החקלאות, בהשתתפות שרת החקלאות ופיתוח הכפר, אורית נוקד, ומומחי חקלאות מהמשרד ומחוצה לו.

בסיומו של היום, כל התוצרת שהוצגה בכנסת נתרמה לבית חינוך עיוורים בירושלים.





ראיון עם פרופ' שנאן הרפז ממכון וולקני ערוץ 1


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה