יום שלישי, 22 בנובמבר 2016

משרד החקלאות פינה היום 12 סוסים וסייחים רזים במיוחד, שסבלו מהתעללות והזנחה סמוך לצפת



​הפינוי של הסוסים היה מורכב במיוחד, כיוון שהם שהו במרעה המשתרע על פני כ- 300 דונם. מפקחי המשרד החליטו לבנות מכלאה זמנית בתוך שטח המרעה ולרכז את הסוסים בתוכה. המכלאה הזמנית שימשה כ"מסדרון" להכנסת הסוסים למשאיות שפינו אותם למתקן המוגן לטיפול ושיקום

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל: "אחד מהתפקידים החשובים של משרד החקלאות בראשותי הוא שמירה על רווחת בעלי החיים ואנחנו מסורים לכך באופן מלא. מדובר במקרה חמור ועבודת הווטרינריים ושאר הצוות במשרד החקלאות הייתה מקצועית וראויה לציון"
בעקבות תלונה של הווטרינר הרשותי של מרום הגולן אודות אחזקה בתנאים קשים של עדר סוסים במרעה בסמוך לצפת במרום הגליל, קיימו השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ויחידת האכיפה והחקירות הראשית של המשרד (פיצו"ח) ביקורת במתחם. ממצאי הביקורת העלו 12 סוסים וסייחים במצב גופני ירוד של רזון קיצוני קשה ביותר. הסוסים היו  בשטח מרעה צחיח לחלוטין ללא כל מזון. לא זאת בלבד, בעל הסוסים לא דאג להם למי שתייה במתחם המרעה. לאור הממצאים בשטח, החליטו מפקחי המשרד לפנות לאלתר את הסוסים והסייחים מהמקום. הסוסים הועברו לטיפול ושיקום במתקן מוגן של משרד החקלאות, בסיומו יועברו למגדלים מאמצים.

פינוי סוסים וסייחים בצפת.jpg 
פינוי סוסים וסייחים בצפת, צילום: בית החולים הווטרינרי
הסוסים במקום היו מלאים בקרציות, ואחד הסייחים נדבק בטפיל דם שמועבר באמצעות הקרציות. הסייח התמוטט במרעה, ופונה במצב קשה לבית החולים הווטרינרי בבית דגן, שם קיבל מספר מנות דם וטיפול רפואי צמוד. בסוף יועבר גם הוא לאימוץ. 
הפינוי של הסוסים היה מורכב במיוחד, כיוון שהם שהו במרעה המשתרע על פני כ- 300 דונם. מפקחי המשרד החליטו לבנות מכלאה זמנית בתוך שטח המרעה ולרכז את הסוסים בתוכה. המכלאה הזמנית שימשה כ"מסדרון" להכנסת הסוסים למשאיות שפינו אותם למתקן המוגן לטיפול ושיקום.
 
סוסים רזים וחולים בחווה בצפת, צילום: צביה מילדנברג

ד"ר צביה מילדנברג, רופאת הסוסים בשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות: "הסוסים במתחם היו במצב קשה מאוד וממש בסכנת חיים בשל תנאי האחזקה, חוסר טיפול רפואי וחוסר במזון ומי שתייה. עתה לקראת החורף, התכסו הסוסים בפרוות חורף בשל הקור ששורר באזור זה, לכן הפרווה הפלומתית עשויה לטשטש את המצב הגופני של הסוסים. בעין מקצועית ניתן לראות כי המצב קשה במיוחד, שגם דרך המעטה הפרוותי, הסוסים רזים מאוד". 
 
 הסוסים מפונים מהחווה בצפת, צילום: צביה מילדנברג
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה