יום ראשון, 4 בדצמבר 2016

שפעת עופות התגלתה עתה בקיבוץ עין צורים

בעקבות תמותה חריגה של תרנגולי הודו בארבעת הלולים שבקיבוץ עין צורים במהלך סוף השבוע, הבוקר, נשלחו העופות לבדיקה במעבדה של המכון הווטרינרי במשרד החקלאות. מהתוצאות שהתקבלו, עולה כי מדובר בשפעת עופות. מדובר ב- 4 לולים של תרנגולי הודו לפיטום שלא שווקו. על כן, במשרד החקלאות מדגישים כי ניתן להמשיך ולצרוך עופות וביצים, אולם יש להקפיד ולצרוך מוצרים אלו במקומות מסודרים ולאחר שבושלו כיאות.  
בהתאם לנוהל שפעת העולמי, המבוצע גם בישראל, העופות הנגועים יומתו ויוטמנו בכדי למנוע התפשטות המחלה. צוותי משרד החקלאות ופיתוח הכפר כבר נמצאים בשטח וביצעו הסגר לתנועת בעלי חיים במקום וכבר מחר בבוקר יחלו בהמתה. 
על פי המידע שמצוי בידי השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, כרגע קיימת שפעת עופות גם באירופה, במדינות: גרמניה, שוויץ, דנמרק, הונגריה ואוסטריה. ולא מן הנמנע שציפורים נודדות שעתה חולפות מעל ישראל מאירופה דרומה, הביאו את המחלה גם לישראל. על כן, במשרד החקלאות ממליצים להכניס את בעלי הכנף למבנים סגורים, בעיקר בתקופה זו, בכדי למנוע מגע בינם לבין הציפורים הנודדות. המשרד במקביל החל בתחקיר אפידמיולוגי על מנת להתחקות אחר מקור המחלה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה