יום ראשון, 15 בינואר 2017

מפקחי משרד החקלאות חשפו בסוף השבוע טון בשר אשר הוחזק בתנאים אסורים

שר החקלאות, ח"כ אורי אריאל: "אנחנו רואים בחומרה רבה כל ניסיון של סחר לא חוקי בבשר שלא עומד בתנאים של אנשי המקצוע במשרד החקלאות. לא נקל ראש בטיפול בעבריינים שסוחרים בבשר שלא נמצא תחת פיקוח, ומעמידים בסכנה את בריאות הציבור. גורמי האכיפה והפיקוח במשרד החקלאות מבצעים את תפקידם במקצועיות ועל הצד הטוב ביותר"

במהלך סוף השבוע, מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, חשפו שני מקרים בהם בשר הוחזק בתנאים אסורים. במקרה אחד מפקחי היחידה איתרו במושב תדהר, שבדרום, אתר שחיטה שחורה ובו כמות של כ- 800 ק"ג בשר ממקור שאינו ידוע . בעל המקום שנתפס בשנות ה- 30 לחייו, הועבר לחקירה ונפתחו נגדו הליכים משפטיים. הבשר הועבר להשמדה, בהנחיית רופא.
במקרה השני, מפקחי היחידה סיכלו ניסיון נוסף להברחת 200 ק"ג בשר בקר משטחי הרשות הפלסטינית לישראל. הפקחים עצרו במרחב התפר, שבדרום, רכב חשוד ובמהלך החיפוש ברכב , נמצאה כמות הבשר. הנהג בשנות ה- 40 לחייו, הועבר לחקירה, בה הוא הודה כי ניסה להבריח את הבשר אותו קנה ביריחו . הבשר הועבר להשמדה עלפי צו רופא , כנגד הנהג נפתחו הליכים משפטיים.
רואי קליגר, מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר: "אנו רואים באירועים מסוג זה מסוכנות גבוהה מאוד לבריאות הציבור בישראל, לאור העובדה כי הבשר, אשר הוחזק בתנאים אסורים, מהווה סכנה מידית לבריאות הציבור. על כן, אנו מבקשים מהציבור לתת תשומת לב לאריזות המוצרים אותם הם קונים".
ממשרד החקלאות נמסר, כי חל איסור על העברת מוצרים מן החי מהאוטונומיה עקב חשש לבריאות הציבור וכן, חל איסור על הפעלת מפעלי בשר ללא אישור ופיקוח. במשרד מבקשים מהציבור להקפיד לרכוש בשר במקומות מוכרים הנמצאים תחת פיקוח. בנוסף, יש להקפיד על מוצר באריזה מקורית, סגורה ונקייה עם התוויה וסימון של תאריך ייצור ותאריך פג תוקף.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה