יום ראשון, 15 ביולי 2012

10 חשודים נעצרו בחשד להברחת 8,000 תבניות ביצים מהשטחים לישראל

משטרת ישראל עצרה הבוקר, לאחר חקירה סמויה, 10 חשודים ברשת הברחת 8,000 תבניות ביצים מהשטחים לישראל. החקירה שהתנהלה בשיתוף יחידת הפיצו"ח (פיקוח צומח וחי) במשרד החקלאות ורשות המסים, חשפה חשדות לשורה של עבירות, לרבות שוחד, עבירות של מעשה העלול להפיץ מחלה במזיד, עבירות מס ועבירות על חוק איסור הלבנת הון. במהלך החקירה עלה חשד כי ברשת שותפים מנהלים, מובילים, מפיצים, נהגים ומאבטחים במעברים מהשטחים לישראל. על פי החשד, הסחורה הוחדרה לישראל, כאשר חלק מהביצים הוחתמו בזיוף, וחלק נמכרו בשווקים ברחבי הארץ כביצים לבנות. בחקירה עלה חשד שהביצים הוחזקו בתנאים לא  נאותים, ללא קירור עד למכירתן.
החקירה נפתחה בעקבות פניית מועצת הלול על תופעה הברחת ביצים מתחומי הרשות הפלשתינית למפיצים ישראלים ומשם לרשתות השיווק ולשווקים. החשודים יובאו במהלך היום לדיון להארכת מעצרם בבימ"ש השלום בראשל"צ. 

משרד החקלאות ופיתוח הכפר אוסר על שיווק ביצים שמקורן מחוץ לגבולות ישראל, בשל העובדה שמדובר במוצר רגיש מבחינה בריאותית, כאשר לא מקפידים על שמירתו בטמפרטורה מתאימה.
משרד החקלאות מבקש מן הציבור להקפיד לרכוש ביצים בנקודות ממכר מוכרות ומסודרות בלבד ובטמפרטורה שלא תעלה על 20 מעלות. כמו כן, יש לוודא את קיומם של תאריך תפוגה ושם מכון המיון על הביצים.

ניתן לאמת את קיומו של מכון מיון המוטבע על הביצים במועצה לענף הלול, בטלפון: 03-6083271

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה