יום שלישי, 24 ביולי 2012

משרד החקלאות מנסה להחזיר את המתנדבים לחקלאות

מתנדבים במקום שבדיות...


עשרות סרטים, ספרים ובדיחות מספרים את סיפורם של המתנדבות והמתנדבים הרבים שהיו מגיעים מחו"ל לעבודה חקלאית בקיבוץ הישראלי. במטרה לקרב את הדור הצעיר לחקלאות ולעבודת האדמה, וכן על מנת לשמור על השטחים הפתוחים שעוד נותרו במדינה, יוזם משרד החקלאות ופיתוח הכפר תוכנית להחזרת המתנדבים לחקלאות.
המתנדבים של שנות האלפיים הם ישראלים ולא שבדים אמנם, אבל יזכו לעבוד בדיוק כמו המתנדבים    "של פעם". הפרויקט יאפשר לצעירים להתנסות באורך חיים חקלאי באמצעות התנדבות ביישובים חקלאיים בתקופות טרום השירות הצבאי או אחריו. המתנדבים יגורו בקיבוץ או במושב, יעבדו את האדמה, ישתלו במטעים ויזיעו בחממות, ירעו עדרים, יחלבו פרות וצאן, יאספו ביצים, יקטפו פרחים ויטפחו שתילים, ישמרו על השטחים הפתוחים ועל הסביבה (מניעת רעיית יתר, מניעת שריפות, שימור המגוון הביולוגי, שמירה נופית).
התכנית תתמוך בעמותות וארגונים המפעילים תוכניות מנהיגות והעצמה המחנכות לערכי עבודת האדמה, אהבת הארץ והאדם, ערכי מורשת, טבע וסביבה, ומעודדות התיישבות דור צעיר העוסק בעבודת אדמה במרחב הכפרי (באזורי עדיפות לאומית).
על מנת לעודד את המתנדבים, תשתתף המדינה במימון הכשרות והדרכות למתנדבים, נסיעות למקום ההתנדבות, הוצאות מזון, מגורים וציוד.
מה עושים אם רוצים להיות חקלאי?
כל אחד יכול להיות חקלאי, כל אחד בתחומו ועל פי הזמן העומד לרשותו. ההתנדבות הינה לפרק זמן לא מוגבל, כל מתנדב לפי רצונו ויכולתו.
אז מה עושים? פונים לעמותות וארגונים העוסקים בהתנדבות בענפי החקלאות השונים או שולחים מייל למשרד החקלאות mitnadvim@moag.gov.il ומפרטים בו שם, גיל, כתובת, וכן באיזה תחום מעוניינים להתנדב וכמה זמן יכולים לתרום. אנו נעביר את הפניה לארגון או עמותה מתאימה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה