יום רביעי, 10 באוגוסט 2016

משרד החקלאות החזיר את הסוס "אוהיו" במבצע מיוחד מעזה לישראל

סוס הספורט מסוג וורם-בלד, העונה לשם "אוהיו" נמכר לסוחר סוסים בישראל. לאחר שהסוס נמכר לסוחר בעזה והגיע לחווה שבה ככל הנראה השתמשו בו לקפיצות ראווה, בעל הסוס פנה למשרד החקלאות לסייע לו להחזיר את הסוס לאחר שרכש אותו בשנית.
בשל מצב הסוס ומצב בריאותו, השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות אישרו לפנים משורת הדין מבצע חריג ומיוחד להחזרת הסוס מידית לישראל. בתוך כך הוקמה אורוות-הסגר ביישוב סמוך לגבול עם עזה. היישוב והמיקום נבחרו בנקודה הקרובה ביותר לגבול, כאשר  ברדיוס של 300 מטר אין סוסים נוספים. הסוס הגיע פצוע ככל הנראה בשל שימוש בציוד רכיבה לא מתאים שגרם לחבלות. משרד החקלאות הכולל את השירותים הווטרינריים ואת יחידת הפיצו"ח שומרים על רווחת הסוס ובריאותו, ומלווים את כל התהליך.
אורוות ההסגר הזמנית נבדקה על ידי ד"ר מרסלו מיקוליצקי, רופא בכיר של השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, שאף ערך ביקורות רבות ומקיפות במטרה לוודא כי אורוות ההסגר הזמנית תאפשר שמירה על רווחת הסוס העתיד לשהות בה עד סיום ההליך הרפואי. ד"ר גיורא אבני הווטרינר של המשפחה יערוך לסוס בדיקה בריאותית מקיפה וייקח בדיקות דם, על מנת לאפשר לו לצאת מאורוות ההסגר, כך שבסופו יתאפשר יבואו חזרה לביתו, לאורווה אותה הוא מכיר.
ד"ר צביה מילדנברג, רופאת סוסים של השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות: "כאשר הסוס עבר את גבול הארץ, קיים חשש שהוא יביא עימו מחלות שונות אשר עלולות לפגוע ביתר בעלי החיים בישראל. לכן, על פי פקודת מחלות בעלי חיים יש לערוך בדיקות בריאותיות מקיפות ולבצע הליך ייבוא שכן, בעזה עלולות להיות מחלות אשר יכולות להדביק את יתר הסוסים ובעלי חיים נוספים במדינת ישראל. על מנת לשמור על רווחת הסוס ועל בריאותו אישרנו הקמת אורוות הסגר מיוחדת כאשר משרד החקלאות, הכולל את השירותים הווטרינריים ויחידת הפיצו"ח שומרים על רווחת הסוס ובריאותו, ומלווים את כל התהליך".
הסוס "אוהיו" 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה