יום שלישי, 16 באוגוסט 2016

השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות בשיתוף עיריית רמת-גן ומשטרת ישראל פינו את חוות הסוסים הלא חוקית שהוקמה בסמוך לחניון 'דן'

בחווה שהו כ-31 סוסים ו-6 חמורים שחלקם סבלו מפגיעות פיזיות שונות ומתת תזונה בעלי החיים פונו, בליווי וטרינרי צמוד של השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות למתקן מוגן.
​השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, בשיתוף עיריית רמת-גן ומשטרת ישראל, השיטור העירוני, פינו את חוות הסוסים הלא חוקית שהוקמה בסמוך לחניון 'דן' ברמת גן. בחווה שהו כ-31 סוסים ו-6 חמורים שחלקם סבלו מפגיעות פיזיות שונות ומתת תזונה. בעלי החיים הוחזקו בתת-תנאים פונו כשהם סובלים מפציעות שונות, ורזון קיצוני. בנוסף, התגלתה במקום גופה של סוס.
כל בעלי החיים פונו, בליווי וטרינרי צמוד של השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות למתקן מוגן.
 
מקום אחזקת הסוסים הנו שטח של עיריית רמת גן אשר נמצא בסמוך למסילת הברזל של הרכבת, באזור גבול ר"ג- בני ברק. בקטע זה אף אירעה תאונת רכבת קשה לפני כחודש בה נהרגו 4 סוסים. בעל החווה ידוע כמי שהשתלט בעבר על שטחים באזורים שונים בארץ ולאחרונה, מצעות צו מנהלי עליו חתם ראש עיריית רמת-גן, הוחלט לפנותו מהאזור. בבידוד, בהזנחה וכנגד החוק: כך בחר בעל חוות סוסים במרכז להחזיק את 31 הסוסים שברשותו, כשלצדם 6 חמורים. חוות הסוסים שהקים האיש, בסמוך לחניון 'דן' ברמת-גן, הוקמה בניגוד לחוק ותוך השתלטות על שטחים ציבוריים ללא אישור.

ד"ר צביה מילדנברג רופאת סוסים של השירותים הווטרינריים במשרדפינוי חוות הסוסים הלא חוקית שהוקמה בסמוך לחניון 'דן'החקלאות: ״אחד הסוסים נמצא רובץ וברזון קיצוני (ממש שלדים) וחלק מהסוסים סובלים מנכויות קשות וצלקות מרובות. על חלק מהסוסים למרות מצבם הגופני הקשה, ניכר כי רכבו עליהם לאחרונה וזאת תוך התעלמות מוחלטת ממצבם הרפואי. הסוסים והחמורים פונו למתקן מוגן של משרד החקלאות שם מחכה להם ווטרינר לבדיקה מקיפה וטיפול רפואי. הסוסים עתידים לעבור שיקום ממושך״.

ראש העיר, ישראל זינגר, החליט להוציא צו מנהלי לפינוי החווה והבוקר נערך הפינוי, במבצע משולב של יחידות משטרת ישראל והשיטור העירוני ר"ג ,משרד החקלאות וכוחות העירייה- בהם אגף שפ"ע והווטרינריה העירונית, במטרה להעביר את  בעלי החיים למתקן מוגן.

שמעון שומרוני, מנהל אגף הביטחון והאכיפה של עיריית רמת גן: ״הפולש זומן לשימוע וקבל צווי פינוי, לצערנו לא עשה זאת לבד, בעקבות כך בכוונת בעירייה לתבוע את הפולש על הוצאות הפינוי וכן את עלות החזקת הסוסים בחווה – עלות המסתכמת במאות אלפי שקלים״.
מהמשטרה נמסר כי הם ימשיכו לפעול עם כלל יחידות האכיפה בשילוב זרועות על מנת להגביר ולייעל  את אכיפת החוק בכל מקום ובכל תחום".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה