יום שלישי, 28 בפברואר 2017

לאור האפשרות למחסור קל בעופות טריים ועל מנת לצמצם את המחסור לקראת החג ככל האפשר, משרד החקלאות קורא לציבור להצטייד בעופות טריים מבעוד מועד, ולא להמתין ליממות האחרונות שלפני ליל הסדר

במסגרת היערכות משרד החקלאות לקראת חג הפסח, ובדיקת היצע האספקה של מוצרי מזון בסיסיים, הועלתה האפשרות למחסור קל בעופות טריים. על מנת לצמצם את המחסור לקראת החג ככל האפשר, הציבור נקרא להצטייד בעופות טריים מבעוד מועד, ולא להמתין ליממות האחרונות שלפני ליל הסדר. במקביל תוגברה אספקת העופות הקפואים במידה ניכרת, כך שלא יחסרו עופות לקראת חג הפסח
במסגרת היערכות משרד החקלאות לקראת חג הפסח וכדי למנוע חשש למחסור, הועלתה האפשרות למחסור מועט בעופות טריים לקראת חג הפסח עקב מחלת "צומת גידים" בעופות אשר גורמת לפסילת כשרות העוף. יצוין כי מחלה זו אינה פוגעת בבריאות הציבור.
על פי בדיקות המשרד בענף, שאינן מסתמכות רק על המלצות מועצת הלול, כיום ישנן מספר לא מבוטל של להקות פטם אשר נפסלות לשחיטה כשרה לאור  מחלת "צומת הגידים" שהתגלתה בהם. על פי שיטת העבודה של מרבית המשחטות, לקראת שחיטה, כאשר מתגלה להקה של עופות נגועה ב- 50%, הלהקה כולה נפסלת לשחיטה כשרה. שכיחות הנגיעות עולה ככל שמשקל וגיל העוף גדל. לאחרונה אנו עדים לכמויות הולכות וגדלות של להקות אשר לקראת שחיטתם  מתגלה מחלת "צומת הגידים", ובכך כמויות גדולות של עופות אינם מובאות לשחיטה כשרה כאמור.
בימי שגרה, מחלת "צומת הגידים" אינה משפיעה על היצע מוצרי העוף ברשתות השיווק של העוף הכשר בישראל, כיוון שהמשחטות יודעות לווסת את הכמויות הנדרשות לצריכה בציבור. לקראת חג הפסח בו הביקוש לעוף טרי עולה, עלול להיווצר מחסור בעוף טרי.
במכתב שנשלח היום לבעלי המשחטות קורא משרד החקלאות למשחטות לגלות אחריות ולעשות ככל הניתן על מנת להביא לידי צמצום החשש ממחסור בעוף טרי בחג הפסח, בכך שהמשחטות יקדימו  את השחיטה של העופות במספר ימים, כך שתיעשה כאשר העוף במשקל נמוך יותר, ובכך לצמצם את הסיכוי להימצאות "צומת הגידים", ובכך להגדיל את כמות העופות הטריים לקראת החג.
בנוסף, על מנת לצמצם את האפשרות והחשש למחסור ככל האפשר, ומאחר שרוב הציבור רוכש מוצרי עוף טרי ומקפיאו בסמוך לקנייה, נקרא הציבור להצטייד בעופות מבעוד מועד, ולא להמתין ליממות האחרונות שלפני ליל הסדר. כמו כן, תוגברה אספקת העופות הקפואים במידה ניכרת, כך שלא יחסרו עופות לקראת חג הפסח. 
משרד החקלאות ממשיך לעקוב אחרי זמינות המוצרים לקראת חג הפסח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה