יום ראשון, 23 ביולי 2017

אושרה בכנסת: סגירת המנהלת להסדרים במגזר החקלאי

​​​הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק של שר החקלאות, אורי אריאל, לסגירת המנהלה להסדרים במגזר החקלאי, ברוב של 22 ח"כים, ללא מתנגדים או נמנעים. 

המנהלה להסדרים במגזר החקלאי, הוקמה בשנת 1993 מתוקף "חוק גל" ומטרתה העיקרית הייתה יזום, קידום, ליווי, ביצוע ומימוש ההסדרים על מנת לשקם את המגזר החקלאי וכדי למנוע את כניסתם של רוב חקלאי ישראל להליכי פשיטת רגל. המחוקק קבע, כי על המנהלת לסיים את עבודתה תוך 5 שנים מיום הקמתה. אך בפועל פעילותה הוארכה ונמשכה 24 שנים, עד עתה.

מאז הקמתה, המנהלה הסדירה את חובם של 478 אגודות חקלאיות (קיבוצים, מושבים, מושבים שיתופיים), 18 ארגוני קניות ותאגידים חקלאיים ו- 29,000 משקי מושבים. חובות המגזר החקלאי בערכים ראליים לפני "תספורת" של 20% הקבועה בחוק, מסתכמים ב- 27.5 מיליארד ₪. המנהלת גבתה וחילקה לנושים 2.05 מיליארד ₪, סכום שמהווה כ- 7.5% מערכו של החוב הכולל.

המחוקק קבע כי בכל מקרה לא יכנסו הקיבוצים ובעלי החובות לפשיטת רגל, כך שלא יצטרכו לממש את משקם, במטרה לשמר את פעילותו של המגזר החקלאי בישראל, מתוך ההבנה שמלבד יצור של מזון וסיבים, החקלאות מייצרת תועלות ציבוריות נוספות, כדוגמת: ערכי נוף, איכות סביבה, תרבות, מורשת וחינוך. תועלות שיש לשמר ולדאוג שימשיכו להתקיים גם עבור הדורות הבאים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה