יום רביעי, 8 בנובמבר 2017

ביוזמת שר החקלאות, ח״כ, אורי אריאל וסגן שר האוצר, הרב יצחק כהן בשורה לחקלאים שומרי המצוות: תוקם "קרן השתלמות" לחקלאים משביתי האדמה

​​הקרן קיבלה את ברכתם של כל גדולי הדור ובראשם מרן שר התורה הרב חיים קנייבסקי ונשיא מועצת חכמי התורה מרן ראש הישיבה הרב שלום כהן
ביוזמת שר החקלאות, ח״כ, אורי אריאל וסגן שר האוצר, הרב יצחק כהן תוקם ״קרן השתלמות" לחקלאים משביתי האדמה. הקרן שתיפתח בשיתוף משרד החקלאות ומשרד האוצר, קיבלה את ברכתם של כל גדולי הדור ובראשם מרן שר התורה הרב חיים קנייבסקי ונשיא מועצת חכמי התורה מרן ראש הישיבה הרב שלום כהן שסמכו ידיהם על החשיבות של שיתוף החקלאים ובמחויבות של משרד החקלאות והאוצר. המדינה וחקלאים שומרי השמיטה כהלכתה, יפרישו סכום כספי מידי שנה  בקרן ייעודית שתיפתח ובכך תקנה ביטחון כלכלי לחקלאי המקיים שמירת שמיטה כהלכה. חקלאים שומרי השמיטה ייהנו בשנת השמיטה ממענק חודשי על בסיס ההפרשות במהלך השנים הקודמות לשמיטה. ניתן לומר כי התמיכה בקרן הינה חוצה מגזרים ומאחדת את כלל גדולי הדור במהלך חשוב זה.

בשנות שמיטה קודמות לא היה תקציב ידוע מראש לשומרי השמיטה וחקלאים שביקשו להצטרף לשומרי השמיטה נאלצו לחיות בצמצום בשנה השביעית ובחשש גדול עד לקביעת גובה השתתפות המדינה. מבתוכנית זו המדינה פותרת בעיה זו ונותנת ודאות לחקלאי ובשנת השמיטה הקרובה חקלאי יוכל שלא לעבד את אדמתו ללא חשש לפרנסת משפחתו.

אורי אריאל (האיחוד הלאומי) שר החקלאות ופיתוח הכפר:  למדינת ישראל אכפת מהחקלאים שלה ולראשונה יש הכרה בזכות החקלאים שומרי המצוות לשבות בשנת השמיטה ללא חשש. עבודת האדמה היא מצווה ואני שמח שחקלאים ששומרים על מצוות השמיטה יוכלו מהיום, באמצעות קרן ההשתלמות הייעודית שהוקמה בזכות שיתוף הפעולה עם סגן השר הרב יצחק כהן לתכנן את הכנסותיהם ולהבטיח את פרנסתם לקראת שנת השמיטה הקרובה.

השר אורי אריאל הוסיף: תוכנית זו קיבלה את ברכתם של גדולי ישראל. התמיכה בקרן חוצה מגזרים ומאחדת את כלל גדולי הדור הרב חיים קנייבסקי, הרב שלום כהן, הרב דב ליאור, הרב אריאל, הרב יצחק זילבשטיין, הרב דוד לנדאו ואדמו"רים, במהלך חשוב זה למען החקלאים״. 

"וידועים דברי המשנה באבות (ה', ט') ומס' שבת (ל"ג) גלות באה לעולם על ... בעוון השמטת השמיטין ויקוים מה שנאמר ויקרא (כ"ו ל"ד) אז תרצה הארץ שבתותיה".


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה