יום שלישי, 14 בנובמבר 2017

שר החקלאות אורי אריאל חתם על הסכם שיתוף פעולה בתחום החקלאות עם ממשלת קרואטיה

​​​אורי אריאל, שר החקלאות ופיתוח הכפר: "ההסכם עם קרואטיה יתרום לקידום ההתפתחות החקלאית של שתי המדינות והנו צעד נוסף שמשרד החקלאות עושה למען הידוק הקשרים עם מדינות העולם ואני מאמין כי זו פריצת דרך שתביא לעוד שיתופי פעולה משמעותיים". השר אריאל הוסיף: "ישראל הנה מעצמה  עולמית בתחום הייצור החקלאי. הבאה לידי ביטוי בייצוא נרחב של טכנולוגיות חקלאיות לכל העולם בעיקר בתחום ההשקיה, חקלאות מדייקת , טיפול לאחר קטיף, ומשק החלב שהנם מהמתקדמים בעולם. לא בכדי מדינות רבות מבקשות ללמוד על הטכנולוגיות המפותחות ועל המחקר המתקדם בישראל".

במטרה לקדם את שיתוף הפעולה ההדדי בתחום החקלאות בין ממשלת ישראל לבין ממשלת הרפובליקה של קרואטיה, שר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל, חתם אמש (יום ב' 13.11.2017 כ"ה בחשוון תשע"ח) על הסכם לשיתוף פעולה חקלאי עם ממשלת הרפובליקה של קרואטיה. בביקורו בקרואטיה, נפגש שר החקלאות אורי אריאל עם ראש ממשלת קרואטיה Andrei Plenkovich (אנדריי פלנקוביץ) ועם שר החקלאות של קרואטיה Tomislav Tolushic (טומיסלאב טולושיץ).



שר החקלאות עורי אריאל עם עמיתו הקרואטי  


במסגרת ההסכם לקידום הפיתוח החקלאי של שתי המדינות, המדינות יעודדו שיתופי פעולה וחילופי מידע וידע מעשי בתחומים הבאים:
  1. שימור קרקע וניהול משאבי מים - טכנולוגיות להשקיה יעילה וניהול צריכת מים בייצור יבולים כגון דגנים וירקות ושיטות מתקדמות לניהול קרקע.
  2. ייצור פירות וירקות (צומח) - הנהגת זנים חדשים ושימור זנים מסורתיים, שיתוף ידע לגבי טכניקות ייצור שונות, טכנולוגיות לאחר הקציר ואחסון.
  3. הגנת הצומח - הגנת הצומח במערכת חקלאות בת-קיימא, נהגים משולבים לניהול הדברה, הסגר צמחים, ביוכימיה וביולוגיה מולקולרית.
  4. ייצור בעלי חיים (production) ייצור חלב,עופות, דגים - שיתוף ידע ומידע על שיטות מתקדמות של ייצור, ניהול והזנה בכל ההיבטים של ענפי ייצור בעלי חיים.
  5. חילופי ידע על פעילויות הקשורות למחקר ופיתוח – בעיקר בתחום הביוטכנולוגיה, הגנטיקה ושימור המגוון הביולוגי של המשאבים הגנטיים של הצמחים והמשקים.
  6. ניתוח סוציו-אקונומי ושיווקי של החקלאות - התחרותיות של החקלאות בשווקים מקומיים ובינלאומיים.
  7. כל צורה ותחום קשורים אחרים של שיתוף פעולה כפי שהוסכם על ידי הצדדים במגמה לקדם את הפיתוח החקלאי של שתי המדינות.
  8. הערכה ושימור של מורשת נוף.

איציק בן דוד, סמנכ"ל סחר חוץ משרד החקלאות ופיתוח הכפר ": הסכם זה יתרום לקידום החקלאות הקרואטית ויאפשר לחברות ישראליות להרחיב את פעילותן בקרואטיה. בשל העובדה שקרואטיה, כחברה חדשה באופן יחסי באיחוד האירופי, מחויבת לקדם משמעותית את ענפי החקלאות השונים ולצורך כך עומדים לרשותה תקציבים משמעותיים מהאיחוד האירופי. בן דוד הוסיף כי "זהו חלון הזדמנויות לחברות ישראליות בתחום האגרוט​כנולוגיה שכן הידע הייחודי שקיים במדינת ישראל יוכל לסייע משמעותית לקידום חקלאות קרואטיה ואנו צופים כי עיקר שיתוף הפעולה ייסוב סביב נושאי ההשקיה וניהול מקורות המים".

ההסכם לקידום ההתפתחות חקלאית של שתי המדינות נחתם לתקופה של חמש שנים ויוארך באופן אוטומטי לתקופות נוספות בנות חמש שנים כל אחת. במטרה לעקוב אחר יישום ההסכם תוקם ועדה משותפת לשתי המדינות שתגבש תכניות שנתיות לשיתופי הפעולה ותבצע בקרה אחר היישום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה