יום שני, 5 במאי 2014

הממשלה אישרה את הצעת הצוות להורדת יוקר המחייה לפתיחת מכסות בפטור ממכס על מוצרי חלב ובשר בקר מיובאים להורדת יוקר המחייה והגברת התחרות בשווקי החלב והבשר במטרה להוזיל את המחיר לצרכן

הממשלה אישרה את הצעת הצוות להורדת יוקר המחייה בראשות מנכ"לי משרד האוצר, הכלכלה והחקלאות ופיתוח הכפר לפתיחת מכסות בפטור ממכס על מוצרי חלב ובשר בקר מיובאים להורדת יוקר המחייה והגברת התחרות בשווקי החלב והבשר במטרה להוזיל את המחיר לצרכן. 

בין הצעדים שאושרו: פתיחת מכסות ייבוא פטורות ממכס בגבינות קשות, יוגורט ושמנת בהיקף של אלפי טונות בשנה, המהוות כ- 20% מסך הצריכה של מוצרים אלה בשוק החלב, במקביל לפתיחת מכסות אלו, יפותח מנגנון חלוקה למכסות הנ"ל כך שההטבה אכן תגיע לצרכן, ואשר תעודד הבאת מוצרים זולים יותר לצרכן הסופי. כמו כן, יבוטל המכס על ייבוא עגלים ופתיחת מכסה משמעותית פטורה ממכס לייבוא בשר טרי. בנוסף, ינקטו צעדים להגברת התחרות בשוק המקומי הכוללים מסלול תמיכה, שיופעל על ידי משרד הכלכלה, במחלבות מקומיות אשר יגדילו את היקף ומגוון המוצרים שהן מייצרות ותינתן תמיכה להתייעלות במגזר החקלאי, תתבצע בחינת של השפעת מרכיב הכשרות על יוקר המחייה והדרכים לצמצם עלות מרכיב זה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה