יום חמישי, 11 בפברואר 2016

מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות חשפו היום ניסיון להעברת כלבת אמסטף עם שלושת גוריה לקלקיליה

מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות (פיצו"ח) חשפו (11.2.2016) ניסיון להעברת כלבת אמסטף עם שלושת גוריה לקלקיליה. האירוע התנהל בכניסה לקלקיליה במחסום 109, מכיוון קיבוץ אייל. בבדיקת הרכב נמצאה כלבת אמסטף חומה עם שלושת גוריה. בנוסף, נחשף כי לכלבה נחתכו האוזניים באופן הנוגד את חוק צער בעלי חיים. נבדקת אפשרות שאולי הכלבה עם הגורים נגנבה. תקנות להסדרת הפיקוח על כלבים (יבוא והחזקה של כלבים מסוכנים), תשס"ה-2004 קובעות איסור על הרבעה וסחר בכלבים מגזע אמסטף שמוגדרים ככלבים מסוכנים. הכלבה עם הגורים הועברו לבית מחסה לטיפול ולשיקום. האירוע נמצא כעת בחקירה וכנגד מחזיק הכלבה נפתחו הליכים משפטיים.
מקרה זה מצטרף למקרה חילוץ שארע לאחרונה, בו חולץ כלב אמסטף שהוחזק בתנאים קשים ביפו על ידי בעליו לצורך קיום קרבות כלבים. יחידת הפיצו"ח ופקחי המחלקה הווטרינרית והסיירת לביטחון עירוני בעיריית תל אביב-יפו, פשטו על מבנה ביפו שבו, על פי מידע שהתקבל במחלקה הווטרינרית, קיים חשד כי צעירים מחזיקים כלב אמסטף (בן כשנה ושמונה וחודשים) בתת תנאים לצורך קיום קרבות כלבים. על רקע אותם חשדות לעבירות בניגוד לחוק צער בעלי חיים, פנתה יחידת הפיצו"ח של משרד החקלאות לבית משפט השלום בתל אביב בבקשה להוצאת צו חיפוש ותפיסה. בהתאם לצו, תפסו מפקחי היחידה את הכלב, שהוחזק בתנאים קשים שאינם עומדים בדרישות החוק ובתקנות צער בעלי חיים ונמצא כי הכלב מוחזק במחסן מלוכלך ומצחין בשטח קטן מהמידות המינמאליות מותרות בחוק. הכלב נאסף למקלט העירוני לבעלי חיים לבדיקה ולהסתכלות והועבר לטיפול ושיקום. בהתאם לחוק צער בעלי חיים, בתום השיקום ובכפוף לסירוס הכלב, קיימת אפשרות שהכלב יוצע לאימוץ.
רואי קליגר מנהל יחידת פיצו"ח, יחידת האכיפה והחקירות המרכזית של משרד החקלאות ופיתוח הכפר: "משרד החקלאות ממשיך בפעילות האכיפה לשמירה על רווחת בעלי חיים וכנגד בעלי כלבים אשר אינם מעניקים תנאי גידול נאותים ובסיסיים. קליגר הוסיף כי " רק בחודשיים האחרונים נחשפו על ידי יחידת הפיצו"ח, היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות ופיתוח הכפר 16 אירועים שונים הקשורים לעבירות על חוק צער בעלי החיים ונמצאים בהליכים משפטיים. השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר קוראים לציבור הרחב לדווח על מקרי חשד להתעללות בבעלי חיים".
משנת 2011 עד שנת 2015 לפי חוק צער בעלי חיים משרד החקלאות הטיל למעלה מ- 530 קנסות מנהלים בסכום מצטבר של כ-2 מיליון ₪. המשרד אף מגיש כתבי אישום פליליים. משרד החקלאות רואה חשיבות רבה בכל הקשור לרווחת בעלי חיים ומניעת צער בעלי חיים וקורא לציבור לדווח על כל חשד לעבירה על החוק או על תקנות צער בעלי חיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה