יום חמישי, 11 בפברואר 2016

משרד הבריאות ומשרד החקלאות ממשיכים בבדיקות נרחבות לאיתור סלמונלה בביצים: נמצא חיידק סלמונלה בביצים הנושאות את הסימון ES עם חותם תחנת המיון לסר, קוד ES5236 תאריך לשיווק - 6/2 ותאריך במקרר (לשימוש) - 6/3

הביצים אינן אמורות להימצא במועד זה בחנויות וברשתות השיווק אולם, עשויות להימצא בבתי הצרכנים. המשרדים קוראים לציבור לא להשתמש בביצים אלו ומבקשים להמשיך ולהימנע מאכילת ביצים שאינן מבושלות היטב.
משרד הבריאות ומשרד החקלאות ממשיכים בבדיקות נרחבות לאיתור סלמונלה בביצים. במסגרת הבדיקות המקיפות נמצא חיידק סלמונלה בביצים הנושאות את הסימון ES עם חותם תחנת המיון לסר, קוד ES5236 תאריך לשיווק - 6/2 ותאריך במקרר (לשימוש) - 6/3. הביצים אינן אמורות להימצא במועד זה בחנויות וברשתות השיווק, אולם עשויות להימצא בבתי הצרכנים.
המשרדים קוראים לציבור לא להשתמש בביצים אלו. על מנת לשמור על בריאות הציבור המשרדים מבקשים להמשיך ולהימנע מאכילת ביצים שאינן מבושלות היטב. משרד החקלאות עצר מידית את המשך ייבוא והפצת הביצים הנושאות את הסימון ES, מהמקורות שנמצאו נגועים.
ניתן לזהות את הביצים:הביצים חותם תחנת המיון לסר, קוד ES5236 
תאריך לשיווק - 6/2 
תאריך במקרר (לשימוש) - 6/3
על מנת לשמור על בריאות הציבור, אנו חוזרים ומדגישים את כללי צריכת הביצים כבשגרה:
  • חשוב לבשל ביצים באופן מלא כגון ביצה קשה (בישול מלא משמיד חיידקים).
  • להימנע מאכילת ביצת עין או ביצה רכה.
  • איסור על אכילת /שתיית מזון המכיל ביצים לא מבושלות.
  • יש לאחסן ביצים במקרר.
  • יש להקפיד על כל הכללים האמורים לעיל, במיוחד כאשר מדובר במזון עבור תינוקות, קשישים, או אנשים עם פגיעה במערכת החיסונית.
  • יש לרכוש ביצים ארוזות רק ממקור ידוע בלבד ואשר מופיע עליהן שם המשווק, חותמת ותאריך תפוגה ובאריזה. להקפיד על קנייה במקומות מורשים (לא בקנייה בפתח הבית).

מקרא לזיהוי החותמות שעל הביצים המעיד על מקורן
ארץ יבואסימון
ספרדES
הולנדNL
איטליהIT
אוקראינהUA
טורקיהTR

על ביצים מייצור מקומי לא מופיע סימון שתי האותיות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה