יום ראשון, 7 בפברואר 2016

שר החקלאות ושר האוצר עושים צעד נוסף להפחתת יוקר המחיה: השרים יחתמו על צו מחירים אשר יוביל להפחתה משמעותית של מחיר מוצרי החלב ומחירי הביצים שבפיקוח

שר החקלאות ופיתוח הכפר אורי אריאל, ושר האוצר משה כחלון, יחתמו בימים הקרובים על צו פיקוח לעדכון מחירי מוצרי החלב והביצים שבפיקוח. החתימה על הצו תוביל להפחתת מחירי מוצרי החלב שבפיקוח בשיעור ממוצע של 3.02% והפחתת מחירי הביצים בשיעור ממוצע של 4.62%. השרים אימצו את המלצת ועדת המחירים ויחתמו על צו, שייכנס לתוקף בימים הקרובים.
ועדת המחירים המשותפת בה השתתפו גורמים מקצועיים ממשרדי החקלאות והאוצר, המליצה על הוזלה לצרכן במחירי מוצרי החלב שבפיקוח בשיעור כולל של 3.02%. ההמלצה ניתנה בשל הוזלת העלויות השוטפות למחלבה ב-2.3%. ירידה זו, נובעת בעיקר מירידת מחיר המטרה של החלב הגולמי ב-4.35%.
ועדת המחירים המליצה בנוסף על הוזלה של מחירי הביצים לצרכן בממוצע של 4.6% (מחיר לאריזה בת 12 ביצים: 
10.55₪- XL - 12.5₪ , L - 11.45₪, M). הפחתת המחיר נובעת בעיקר מהוזלת עלות יצור הביצה למגדל בשיעור של 5.06%. כמו כן, הירידה נובעת מהפחתת הפער הקמעונאי. המלצת הוועדה על הפחתת זו ניתנה לאחר בדיקה שנערכה מטעמה, ובמסגרת יישום המלצות הבדיקה החליטה הוועדה על הפחתה דו שלבית, של המרווח הקמעונאי של 0.25 אגורות לאריזה של 12 ביצים, בכל עדכון.
העדכון הקודם של מוצרי החלב בפיקוח נעשה לפני כחצי שנה, בחודש יולי 2015, במסגרתו הייתה הוזלה של המחירים בשיעור ממוצע של 4.62%. כמו כן, העדכון הקודם של הביצים נעשה, בחודש ינואר 2015, במסגרתו הייתה הוזלה של מחיר הביצים בשיעור ממוצע של 3.10%.
שר האוצר, ח"כ משה כחלון מסר כי "הורדת מחירי החלב והביצים תאפשר למשפחות רבות בישראל לשלם פחות על מצרכי היסוד הנצרכים בכל בית, ותקל מאוד על השכבות החלשות ומעמד הביניים. נמשיך וננצל כל הזדמנות להפחתת מחירים ובכך להביא להורדת יוקר המחיה באופן שיקל על אזרחי ישראל".
שר החקלאות ופיתוח הכפר, ח"כ אורי אריאל מסר כי "משרד החקלאות שם לעצמו כמטרה את הורדת יוקר המחיה בתחום המזון. הוזלת מחירי הביצים והחלב שבפיקוח היא צעד חשוב כי היא רלוונטית לכלל אזרחי ישראל ובעיקר לשכבות החלשות. בנוסף לכך, בימים אלו אנשי המקצוע במשרד החקלאות נמצאים בדיונים עם האוצר לבחון כיצד נכון להכניס את הפירות והירקות הבסיסיים לסל המוצרים שבפיקוח".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה