יום ראשון, 30 באפריל 2017

לקראת יום העצמאות מספק משרד החקלאות נתונים, טיפים ועצות למנפנפים

ישראלי ממוצע צורך ב"שבוע העצמאות" 7%  יותר בשר בקר משאר שבועות השנה. ישראלי ממוצע צרך השנה כ- 16 ק"ג בשר, כ 43% הישראלים מעדיפים בשר טרי ויש גם טיפים לקנייה וטיפול בבשר בקנייה ובבישול.

ישראלי ממוצע צורך כ- 1.3 ק"ג בשר כל חודש, בחודש המתחיל בפסח ומסתיים בל"ג בעומר צריכת בשר הבקר גדלה בכ-15% ומגיעה לכ - 2​ ק"ג. הצריכה החודשית הממוצעת של בשר בקר בישראל היא כ- 12,000 טון. המחיר הממוצע ברשתות השיווק של ק"ג בשר קפוא ירד בשנת 2016 לעומת 2015 ב- 7%, ועומד כיום על כ- 40 ₪ לק"ג בממוצע (בהתאם לחלקים השונים). המחיר של ק"ג בשר בקר טרי ברשתות השיווק ירד בשיעור זהה של 7% ברשתות השיווק לעומת 2015. מחירו הממוצע של בשר בקר ברשתות השיווק (חלקים קדמיים) הנו 59 ₪ לק"ג. 

בשנת 2016 עומד ממוצע צריכת בשר הבקר בארץ על כ- 16 ק"ג לנפש לשנה (קפוא וטרי). צרכני בשר הבקר בישראל נחלקים לשניים  43% מעדיפים בשר בקר טרי, ו 57% מסתפקים בבשר בקר קפוא. הבשר הקפוא מיובא בעיקר מדרום אמריקה, מקור הבשר הטרי נחלק גם הוא לשניים- בשר שנולד וגדל בישראל, הן בעדרי הבקר במרעה ורפת החלב, והן בעגלים מיובאים, לצד בשר טרי מצונן המיובא לישראל.

במשרד החקלאות מדגישים לצרכנים: כאשר מדובר בבשר, אל תאכלו כל מה שמוכרים לכם בחנויות. ישנם בתי עסק המוכרים בשר קפוא שהופשר ומציגים אותו כבשר טרי ומכונה בשר מיושן זו עבירה על החוק.

בנוסף, משרד החקלאות ממליץ להקפיד ולבדוק את תאריך הייצור, תאריך התוקף ואת פרטי היצרן והיבואן. יש להקפיד ולבדוק שתכולת האריזה מציינת 100% בשר בקר. כל ציון אחר כמו "מוצרי בשר" או חומרים נוספים מעידים על עיבוד הבשר ועל איכות נמוכה יותר.

בנוסף, חשוב להקפיד לרכוש בשר עוף ובקר אך ורק במקומות ממכר מסודרים, נקיים ומפוקחים על ידי השירות הווטרינרי המקומי/רשותי ובעלי רישיון עסק החייב להיות מוצג לראווה לכל דורש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה