יום שני, 29 במאי 2017

לקראת חג השבועות, משרד החקלאות מעדכן בנתוני ענף החלב

לקראת החג, צריכת מוצרי החלב זינקה בכ-53% • המוצרים המרכזיים שנצרכים הינם גבינה לבנה ושמנת מתוקה • הישראלי הממוצע מעדיף את הגבינות הלבנות על פני הגבינות הקשות.
 
ענף החלב בישראל עובר בשנים האחרונות שינויים רבים שחלקם קשורים לתהליכים המתרחשים בארץ, וחלקם קשורים לשינויים גלובליים בענף החלב, כגון שינויים במחירי מספוא מיובא ומקומי ובמחירי אבקות החלב, שינויים בשערי החליפין, כניסה של מדינות חדשות לענף, כדוגמת סין, ושינויים אקלימיים, המובילים להתחממות גלובלית וירידה בתפוקת החלב.
על פי נתוני משרד החקלאות ופיתוח הכפר ומועצת החלב, שנת 2016 התאפיינה בעלייה בביקוש לחלב ומוצריו של כ- 3.5%. צריכת מוצרי החלב מייצור מקומי לנפש בשנת 2016 הייתה שקולה לכ- 178 ליטר חלב בשנה. הצריכה לנפש של מוצרי חלב נחלקת בישראל לחלב שתייה ומשקאות– כ- 53 ליטר, תוצרת ניגרת (יוגורטים) ומעדנים– כ- 22 ליטר, גבינות לבנות– כ- 12.5 ק"ג (השקולים לכ- 56 ליטר) וגבינות קשות – כ- 4.5 ק"ג (השקולים לכ- 46 ליטר).
תנובת החלב לפרה בישראל היא הגבוהה ביותר בעולם! בשנת 2016 התנובה הממוצעת לפרה נאמדה בכ-11,970 ליטר לפרה בממוצע. מספר הרפתות בארץ עמד בסוף 2016 על 774 (1,080 יצרנים בעלי מכסה), לעומת 1,026 רפתות בסוף שנת 2006, ירידה של 25%. לעומת זאת הייצור הממוצע לרפת עלה באותה תקופה ב- 71%.
ומה קרה בצד הצרכני? על פי נתוני החטיבה למחקר, כלכלה ואסטרטגיה במשרד החקלאות, בשנת 2016 גדל הביקוש למוצרי חלב ב- 53% לקראת שבועות. בשבוע שקדם לחג היקף המכירות של מוצרי חלב עמד על 198 מיליון ₪, בהשוואה למכירות ב"שבוע טיפוסי", שעמדו על 129 מיליון ₪. בקטגוריית המעדנייה החלבית נצפתה עלייה של 84% לעומת "שבוע טיפוסי". בשבוע שלאחר החג המכירות ירדו מתחת לממוצע, לעומת "שבוע טיפוסי".
מכירות מוצרי חלב ברשתות השיווק - חג שבועות (במיליוני ₪)
 

עוד עולה מהנתונים כי המוצרים הנפוצים ביותר לקראת החג הם הגבינה הלבנה והשמנת המתוקה. לקראת חג השבועות הציבור בישראל מעלה את צריכת הגבינות הלבנות ב- 132%, לעומת "שבוע טיפוסי" ואת צריכת השמנת המתוקה בשבוע שלפני החג בשנת 2016 ב- 211%, לעומת "שבוע טיפוסי".

מכירות לקראת שבועות של שמנת מתוקה וגבינה לבנה (במיליוני ₪)
 

אין תגובות:

פרסום תגובה