יום ראשון, 7 במאי 2017

במטרה לעזור למגדלי הגזר: משרד החקלאות פונה לארגונים וגופים מוסדיים גדולים במשק בקריאה להגדיל את צריכת הגזר

שר החקלאות פנה לשר הביטחון בבקשה כי צה"ל יגדיל את צריכת הגזר. המשרד רואה חשיבות גדולה למנוע ככל הניתן את הפגיעה במגדלים, בזבוז מזון ומניעת השמדתו. בכל שאלה והצעה יש לפנות למועצת הצמחים

כ- 2/3 מכמות הגזר המיוצרת בישראל מופנית לשווקי הייצוא של ישראל וכ- 1/3 לצריכת שוק מקומי. בימים אלו צפויים בישראל עודפי ייצור של גזר עקב שינויים בלתי תלויים בשווקי היצוא של ישראל, בעיקר בשוק הרוסי, שמרבית הגזר לייצוא מופנה אליו. על מנת למנוע השמדת גזר מתוצרת חקלאית מקומית, משרד החקלאות פונה לארגוני סיוע ולגופים מוסדיים להרחיב את השימושים בגזר ובמוצרי מזון המכילים גזר. במקביל, פנה שר החקלאות, אורי אריאל, לשר הביטחון, אביגדור ליברמן, בבקשה כי צה"ל יגדיל את צריכת הגזר בבסיסים צבאיים.

על מנת למזער נזקים ולמנוע השמדת התוצרת, המשרד כבר פנה לארגון "לקט ישראל" על מנת לקלוט את עודפי הייצור, אך התברר שמחסניהם כבר מלאים ואין ביכולתם לקלוט עוד עודפים. לכן, המשרד קורא לארגוני סיוע ולגופים מוסדיים לבחון אפשרות לצריכה מוגברת של גזר ומוצריו. 

בכל שאלה והצעה יש לפנות למועצת הצמחים. עודפים שלא יקלטו על ידי אותם ארגונים וגופים מוסדיים יועברו להאבסת בהמות ולהעשרת השדות החקלאיים בחומר אורגני. 
המשרד רואה חשיבות גדולה למנוע ככל הניתן את הפגיעה במגדלים, בזבוז מזון ומניעת השמדתו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה