יום רביעי, 20 בינואר 2016

משרד החקלאות ומשרד הבריאות ממשיכים בבדיקות נרחבות לאיתור סלמונלה בביצים ונוקטים באמצעי זהירות

במסגרת הבדיקות המקיפות לאיתור סלמונלה בביצים משרד הבריאות ומשרד החקלאות ממשיכים לפעול למניעת הימצאות סלמונלה ונוקטים באמצעי זהירות. מבקשים מהציבור להמשיך ולהימנע מאכילת ביצים שאינן מבושלות היטב. קיים חשד להימצאות חיידק סלמונלה בביצים מיובאות מספרד אך בכדי לוודא את נוכחות החיידק יש צורך בבדיקות נוספות. עד סיום הבדיקות השהה משרד החקלאות את המשך ייבוא והפצת הביצים מספרד הנושאות את הסימון ES.
סלמונלה הנו חיידק שכיח ומדינת ישראל עושה מאמצים כדי למזער את הימצאותו. על מנת לשמור על בריאות הציבור, אנו חוזרים ומדגישים את כללי צריכת הביצים כבשגרה:
  • חשוב לבשל ביצים באופן מלא ויסודי כגון ביצה קשה (בישול מלא משמיד חיידקים).
  • יש להימנע מאכילת ביצת עין או ביצה רכה.
  • יש להימנע מאכילת/שתיית מזון המכיל ביצים לא מבושלות.
  • מומלץ לאחסן ביצים במקרר.
  • יש להקפיד על כל הכללים האמורים לעיל, במיוחד כאשר מדובר במזון עבור תינוקות, קשישים, נשים הרות ואוכלוסייה עם פגיעה במערכת החיסונית.
  • הקפדה יתרה על ביצים מיובאות.
כיצד ניתן לדעת אם הביצה מיובאת:
סימון ארץ מקור על גבי ביצים מיובאות הנו חלק מדרישות השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ובין היתר הנו לצורך מעקב. בהתייחס למגבלת מקום על הביצה, מתאפשר סימון של מדינת מקור על ידי סימון אותיות בלבד. ככל שעולות טענות באשר לתקינות הסימון (לא קריא, מחוק ועוד) ניתן לפנות בעניין זה אל השירותים הווטרינריים, והדבר ייבדק. המשרד החל לפעול לשינוי דרישות הסימון על גבי הביצים ואריזות הביצים והדבר צפוי להיות מעוגן בחקיקה במהלך שנת 2016 (במסגרת עדכון התקנות של מיון ושיווק ביצים, המשרד ידרוש ממשווקי הביצים סימון על אריזות הביצים וגם מידע צרכני נוסף לטובת הציבור לרבות מקרא על גב האריזה).
מקרא לזיהוי החותמות שעל הביצים המעיד על מקורן
ארץ יבוא   סימון
ספרדES
הולנדNL
איטליהIT
אוקראינהUA
טורקיהTR


חשוב לציין כי ביצים תוצרת ישראל (בייצור מקומי) לא מסומנות על ידי אותיות. 

מידע נוסף בנושא טיפול בביצים ניתן למצוא באתר משרד החקלאות

כמו כן, ניתן למצוא מידע נוסף באתר משרד הבריאותובאתר המועצה לענף הלול

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה