יום חמישי, 7 בינואר 2016

במסגרת בדיקות שבוצעו לביצים שיובאו לישראל מאוקראינה נמצא חיידק סלמונלה (אנטריטידיס)

  • ביצים אלו כבר אינן מצויות בחנויות וברשתות השיווק אך עשויות להימצא בבתי הצרכנים
  • משרד הבריאות ומשרד החקלאות קוראים לציבור לא להשתמש בביצים הנושאות את הסימון UA, המעיד שמקורן מאוקראינה
  • מיד עם קבלת תוצאות הבדיקות, משרד החקלאות עצרו לאלתר את יבוא הביצים מאוקראינה ואת שיווקן ואת מכירתן על ידי רשתות השיווק
  • משרד החקלאות פועל לשינוי מקורות ארצות הייבוא לספק את הביקוש

במסגרת בדיקות רחבות לגילוי תת זן חדש של סלמונלה בישראל שביצעו משרד החקלאות ומשרד הבריאות, נמצא חיידק סלמונלה מזן אנטריטידיס רק בביצי מאכל שיובאו מאוקראינה. על מנת לשמור על בריאות הציבור, קוראים  משרד החקלאות ומשרד הבריאות, לציבור שלא להשתמש בביצים, הנושאות את החותמת על UA (המעיד שמקורן ממדינת אוקראינה). חשוב להבהיר כי מדובר רק על ביצים הנושאות את הסימון UA אשר נמצאות בבתים או במטבחים ציבוריים ואינן משווקות כיום בנקודות המכירה.
משרד החקלאות דרש מהשירותים הווטרינריים באוקראינה לערוך תחקיר על מקור החיידק ועצר לאלתר את יבוא הביצים מאוקראינה. משלוחי ביצים הנמצאים בדרך ממדינת אוקראינה לא יאושרו להפצה ולמכירה על ידי רשתות השיווק.



מרבית הביצים הנצרכות בישראל הן מתוצרת מקומית ומקור יבוא הביצים העיקרי לישראל הוא מספרד.
משרד החקלאות פועל לשינוי מקורות ארצות הייבוא לספק את הביקוש לביצים.
אנו חוזרים ומדגישים בפני הציבור את  כללי צריכת ביצים גם בשגרה.- יש לרכוש ביצים רק ממקור ידוע בלבד ואשר מופיע עליהן שם המשווק, חותמת ותאריך תפוגה ובאריזה סגורה. להקפיד על קנייה במקומות מורשים (לא בקנייה בפתח הבית), ולהקפיד על הכללים הבאים:

חשוב לבשל ביצים באופן מלא כגון ביצה קשה (בישול מלא משמיד חיידקים).
  • להימנע מאכילת ביצת עין או ביצה רכה.
  • איסור על אכילת /שתיית מזון המכיל ביצים לא מבושלות. 
  • מומלץ לאחסן ביצים במקרר.
  • יש להקפיד על כל הכללים האמורים לעיל, במיוחד כאשר מדובר במזון עבור תינוקות, קשישים, או אנשים עם פגיעה במערכת החיסונית.
מנהל שירותים וטרינריים במשרד החקלאות, ד"ר נדב גלאון: "סלמונלה הנו חיידק נפוץ מאוד, הנמצא בסביבה ובמגוון רחב של מוצרי מזון. על רקע המאמצים לאיתור חיידק הסלמונלה בישראל, נבדק באופן מתמיד כל מערך ייצור והפצת הביצים בישראל, במטרה לאתר, ככל שישנם, מקורות זיהום אפשריים במזון מן החי. הרחבת הניטור, נועדה לוודא שכמה שפחות חיידקי סלמונלה יגיעו לצרכן דרך ביצים או בשר עוף. חשוב להדגיש כי בישול מוצרים מן החי משמיד את חיידקי הסלמונלה, ויש להמשיך ולפעול בעניין זה על פי הנחיות משרד הבריאות, הן בצריכת המוצרים והן באופן הטיפול בהם. מאחר שיש חשש לסיכון מוגבר בביצים הנמכרות בשווקים לא מוסדרים, מבית לבית או ממכוניות, יש להקפיד על רכישת ביצים רק ברשתות השיווק, בחנויות ובמרכולים המוסדרים".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה