יום שני, 20 בפברואר 2017

לראשונה, משרד החקלאות יממן הקמת כלביות אזוריות

שר החקלאות, אורי אריאל: "צער בעלי חיים הוא חשוב מאוד ואנחנו עושים מאמצים רבים כדי לדאוג לרווחת בעלי החיים. המהלך של תמיכה בכלביות אזוריות ישפר משמעותית את התנאים של הכלבים בכלביות וייצור אחידות באופן הטיפול בהם"
משרד החקלאות ופיתוח הכפר פועל לשיפור רווחתם של בעלי החיים ולצמצום התרבות בעלי חיים המשוטטים בתחום הרשויות המקומיות. במסגרת זו, יחל המשרד לראשונה, כבר השנה, לממן הקמה של כלביות אזוריות בכדי לשפר את מצב הכלביות הרשותיות, וליצור אחידות בין כלל הכלביות בכל הרשויות בכל רחבי הארץ. מטרת המהלך הינה לשפר את הזמינות ואת הפריסה הארצית של כלביות, לשפר את תנאי האחזקה של בעלי חיים בכלביות הרשותיות, וליצור סטנדרט תשתיות ארצי אחיד . לצורך כך, גיבש המשרד תכנית לתמיכה ברשויות המקומיות על סך 4 מיליון ₪ מדי שנה, בעיקר בפריפריה, בהתאם לקריטריונים הנדרשים. 
נוהל התמיכה החדש יעמיד לרשות איגוד הערים הווטרינרי, אשכול רשויות, הרשויות המקומיות ולחברות עירוניות 4 מיליון ₪ לצורך הקמת כלביות אזוריות (על-רשותית) חדשות או להרחבה של כלבייה קיימת. המשרד  יבחן את זכאות התמיכה על פי מספר התושבים, השטח הגיאוגרפי הכלול בתחום השיפוט של אותו הגוף, היחס בין מספר התושבים לבין מספר הכלבים ורמת הסיכון למחלת הכלבת. 
בנוסף, הנוהל החדש מתנה את קבלת התמיכה באימוץ תנאים מחייבים ומינימליים של המשרד לכלביות, בדומה לכלביות קיימות, ביניהם: חובת רופא וטרינר להגיע מדי יום בכדי לבדוק את בעלי החיים; חלוקת שטחים (או מבנים) בין כלבים וחתולים; תאים מוגנים משמש וגשם; אמצעי חימום בחורף; חצר לפעילות בעלי החיים; הימצאות דרגשים בתאים במספר ובשטח המספיקים למנוחה לכל בעלי החיים שבכלוב בו זמנית; דרגשים מוגבהים מהקרקע, ואם עשויים מבטון או ממתכת עליהם גם לכלול בידוד טרמי; הכלבייה היא תהיה פתוחה וזמינה לאימוץ בעלי חיים, לפחות מחצית משעות הפעילות, לביקורים ולמסירת מידע לפונים ועוד.
על פי נתוני משרד החקלאות, כיום מופעלות בכל רחבי הארץ 55 כלביות רשותיות, מתוכן 10 כלביות המופעלות על ידי גורם פרטי עבור הרשויות. פיזור כלביות הרשות ברחבי הארץ תואם את צפיפות האוכלוסייה האנושית ואת צפיפות הכלבים הרשומים במאגר הארצי במשרד החקלאות ורובן נמצאות במרחק נסיעה שאינו עולה על 20-30 ק"מ. עם זאת, מדגישים בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, כי יש מקום לעודד הקמת כלביות נוספות באזור הגליל הנגב והערבה כדי להקל על תושבי אזורים אלה, וכן לאור הערכת המשרד כי הגידול השנתי באוכלוסיית הכלבים הינו 4% בכל שנה.
מנהל השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, ד"ר נדב גלאון: "הגדלת מספר התאים בכלביות תסייע לשיפור רווחת הכלבים, וכן תסייע לרשויות להיערך לגידול באוכלוסיית הכלבים, תקל על תושבי אזורי הפריפריה ותשפר גם את יכולת הרשויות למסור כלבים לאימוץ". 
עוד מוסיף ד"ר גלאון: "כלביות אזוריות יאפשרו איגום תקציבים להקמת כלבייה ראויה ומטופחת שתשרת מספר רשויות שכנות, בחיסכון וביעילות מבלי להתפשר על איכות השירות".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה