יום רביעי, 26 באפריל 2017

לטובת עידוד התוצרת המקומית משרדי החקלאות והכלכלה החליטו: מעכשיו תו "מיוצר בישראל" גם על פירות וירקות מקומיים

​​משרד החקלאות בשיתוף מטה כחול לבן במשרד הכלכלה והתעשייה, התאחדות האיכרים בישראל והתאחדות התעשיינים, פועלים לסימון התוצרת החקלאית המקומית (פירות וירקות) בתו כחול-לבן "מיוצר בישראל". הסימון יאפשר לצרכנים לזהות בקלות את התוצרת המקומית ולרכוש אותה בביטחון מלא בנוגע למקום יצורה. הסימון בתו יגדיל להערכת המשרד  את המודעת הצרכנית בנושא וירומם את גאוותם של המגדלים. התו הוא וולונטרי, ופתוח להצטרפות לכל חקלאי המגדל בישראל פירות וירקות, בהתאם לנוהל ההצטרפות.

הסימון יהיה בדומה לסימון המוצרים האחרים, על ידי סמליל ומלווה בכיתוב "מיוצר בישראל". הסימון יוטבע על האריזה או לחילופין על הפרי או הירק באמצעות מדבקה. רשימת החקלאים שיקבלו את התו תתפרסם באתר מוצרי "כחול-לבן": www.madeinisrael.gov.il​.

התאחדות האיכרים בישראל, תרכז את הפניות מהחקלאים תבדוק ותאשר אותן בשם התאחדות חקלאי ישראל לטובת קבלת התו, ותעביר את המלצתה למטה "מיוצר בישראל" בהתאחדות התעשיינים אשר יאשר את הבקשה וישלח לחקלאים את הסמליל. השירות אינו כרוך בתשלום, והינו וולונטרי לשיקול דעתו של החקלאי. בשל החשיבות הרבה שמשרדי הממשלה והצרכנים מייחסים לתו זה, יערכו ביקורות של נציגי המשרדים בבתי העסק, מכוני מיון, אחסון ובבתי האריזה. הביקורות תעשנה מפעם לפעם במטרה לבדוק את העמידה בתנאים, או במקרה של קבלת תלונה על חשד שבית העסק אינו פועל בהתאם לכללים. אם החקלאי המגדל הינו גם יבואן, יהיה עליו לאחסן את התוצרת העצמית שלו ולטפל בה במתחם נפרד מהתוצרת המיובאת בכדי להיות זכאי לקבלת התו. 

שר החקלאות, אורי אריאל: "התו החדש יאפשר לחקלאים הישראליים גאווה מקומית, ויחזק את הקשר עם הצרכן. אני בטוח שהציבור יעדיף לקנות תוצרת מקומית כחול-לבן ולתמוך בחקלאים הישראליים".
אלי כהן, שר הכלכלה והתעשייה מברך על המהלך: "ההחלטה על התחלת סימון תוצרת חקלאית ב"תו מיוצר בישראל", זאת בנוסף על סימון מוצרים תעשייתיים המתבצע כבר מספר שנים, מאפשרת להרחיב משמעותית את סל המוצרים המסומנים כתוצרת כחול לבן, ומהווה נדבך נוסף במאמצים המושקעים על ידי משרדי לעידוד ייצור מקומי והעדפת תוצרת הארץ למען קידומן של התעשייה והחקלאות וחיזוקה של הכלכלה הישראלית."

אורי צוק בר, סמנכ"ל החטיבה למחקר, כלכלה ואסטרטגיה במשרד החקלאות: "התו מיוצר בישראל יבדל את התוצרת המקומית מתוצרת מיובאת ויאפשר לצרכן להעדיף את התוצרת המקומית הטרייה בביטחון מלא במקורה. אנו מעריכים כי הסימון בתו ירומם את גאוותם של החקלאים המקומיים, ויעודד אותם להביא לשוק תוצרת טובה וממותגת הודות למדבקה".

נעמה קאופמן-פס, המשנה למנכ"ל  משרד הכלכלה והממונה על התעשייה: "התעשייה הישראלית מובילה את הצמיחה, הכלכלה והתעסוקה. לרכישת מוצרים  מיוצרים בישראל חשיבת רבה להמשך הצעדתה של התעשייה הישראלית קדימה והרחבת התעסוקה. סימון מוצרים חקלאיים בתו כחול לבן יסייע לצרכנים לזהות מוצרים המיוצרים בישראל ולבצע בחירה בסל מוצרים הכולל גם מוצרים ישראלים ובתוך כך לתמוך גם בחקלאות ובכלכלת ישראל".

דובי אמיתי, נשיא התאחדות האיכרים: "מדובר במהלך שנולד לאחר עבודה מאומצת אשר יוביל לחיזוק החקלאות המקומית ויהווה הישג משמעותי ביותר עבור הצרכן הישראלי שנחשף בשנה האחרונה לתוצרת מיובאת נחותה. סימון התוצרת יאפשר שקיפות לצרכן ותיתן לו את היכולת לבחור אם לצרוך מוצר מיובא או תוצרת מקומית טרייה ומבוקרת ואין זמן סימבולי יותר לחזק את הייצור המקומי, ערב יום העצמאות ה-69 למדינת ישראל".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה