יום חמישי, 24 בדצמבר 2015

במסגרת הניטור היזום: משרד החקלאות הטיל הסגר על משקי עופות לבשר החשודים בנגיעות בחיידק סלמונלה

במטרה לשמור על בריאות הציבור, מפקחי משרד החקלאות ופיתוח הכפר מנטרים באופן קבוע ושוטף את משקי העופות בישראל, בכדי לוודא, בין השאר, שסלמונלה מזנים מסוימים, כגון אנטריטידיס וטיפימוריום, לא תגיע לצרכן. במסגרת הבדיקות השוטפות התגלה חיידק סלמונלה מזן טיפימוריום במדגרייה המספקת אפרוחים למשקי בשר העוף (פטם). לאחר זיהוי החיידק במדגרייה, מבצעים השירותים הווטרינרים של המשרד בדיקות בלולי פטם אשר קיבלו אפרוחים מהמדגרייה בה נמצא החיידק.

הלולים אשר קיבלו אפרוחים החשודים כנגועים, הוכנסו להסגר. האפרוחים בתחילת תקופת הגידול, וטרם שווקו למשחטות. אם יאובחנו לולי פטם כנגועים בחיידק, יותר למגדלים ולמשחטות, כמקובל במדינות האיחוד האירופי וארה"ב, לשווק את בשר העוף רק לאחר טיפול תרמי או להמית את הלהקה בלול, תחת פיקוח הדוק של המשרד. שני אופני הטיפול מבטיחים מעבר לכל ספק שהחיידק לא יגיע לנקודות המכירה ולא יסכן את הצרכן.

ד"ר שמעון פרק, רופא וטרינר ראשי לבריאות העוף בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות: "משרד החקלאות ופיתוח הכפר נוקט בפעולות יזומות ונמרצות בכדי למנוע סכנה לבריאות הציבור ולוודא שהחיידק המסוכן לא יגיע לציבור. איתור הסלמונלה בשלב כל כך מוקדם התאפשר הודות לניטור היזום כחלק מפעולות המניעה של המשרד. חשוב להדגיש כי בישול מוצרים מן החי כראוי משמיד את חיידקי הסלמונלה, ויש להמשיך ולפעול בעניין זה על פי הנחיות משרד הבריאות, הן בצריכת המוצרים והן באופן הטיפול בהם".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה