יום ראשון, 27 בדצמבר 2015

מפקחי משרד החקלאות חשפו במשלוח "תמים" בנתב"ג דגים האסורים ביבוא

מפקחי משרד  החקלאות   ופיתוח  הכפר, חשפו ניסיון נוסף של יבוא שני משלוחי דגים האסורים ביבוא בנתב"ג. במשלוח הראשון נמצאו 7 דגים חיים שהוסתרו בקרטונים בעלי דופן כפולה, ובמשלוח השני נמצאו  עוד  10 דגים מאותו המין, אשר יובאו תחת שם אחר של דגים המותרים ביבוא.
מדובר בשני יבואנים, ממרכז הארץ, שהביאו משלוח דגי נוי מסרילנקה, ועוררו את חשדו של ממונה היבוא של אגף הדיג במשרד החקלאות. לאחר בדיקה, נמצאו שני משלוחי הדגים מסוג אימפרטור ("קיסרון הדור") האסורים ביבוא ונחשבים לערך טבע מוגן. בסיומה של הבדיקה, היבואנים זומנו לחקירה והדגים הוחרמו על ידי מפקחי רשות הטבע והגנים (האמונים על חוק ערכי טבע מוגנים).
אגף הדיג במשרד החקלאות ופיתוח הכפר מקפיד לבצע ביקורות שגרתיות וביקורות פתע בכדי למנוע הכנסה של זני דגים העלולים לפגוע באוכלוסיות הדגים הטבעיות והמשמשות למטרות חקלאיות בישראל.
יבוא דגים בישראל כרוך בקבלת אישור אגף הדיג. רק לאחר קבלת האישור הרלוונטי מורשה היבואן להביא לישראל דגים מסוגים המאושרים על ידי הרשויות בלבד.
ניר פרוימן, מנהל אגף הדיג במשרד החקלאות ופיתוח הכפר: "נוכח הרגישות לנושא הפגיעה במגוון הביולוגי ולשמר את המינים המקומיים, חשוב להדגיש את החשיבות הרבה באיסור יבוא בעלי חיים אסורים לתחומי מדינת ישראל. עלינו לגלות רגישות יתרה בנוגע לסוגיית הברחות".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה