יום שני, 25 ביולי 2016

מפקחי משרד החקלאות ממשיכים בפעולות האכיפה לטובת שמירה על בריאות הציבור: מפקחי יחידת הפיצו"ח של משרד החקלאות סיכלו ניסיון להברחת כ-18,000 ביצים עם חותמות מזויפות שיועדו למכירה במרכז הארץ ועלולות לסכן את בריאות הציבור

מפקחי משרד החקלאות סיכלו במחסום  רנטיס (שליד בית אריה) ניסיון להברחת כ-18,000 ביצים עם חותמות מזויפות מרמאללה, העלולות לסכן את בריאות הציבור ויועדו למכירה במרכז הארץ.
​במהלך  בדיקת  המשאית על ידי מפקחי  היחידה  המרכזית  לאכיפה  וחקירות  של  משרד  החקלאות  (פיצו"ח), בבדיקה ראשונית המשאית נראתה ריקה אך מבדיקה יסודית של הרכב  אותרה  דופן  כפולה  ובתוכה  כמות  של כ- 18,000 ביצים הנושאות חותמות מזויפות. נהג  המשאית  עוכב  לחקירה  ובמהלכה  הודה  הנהג  כי  העמיס  את  הביצים  בביטוניא וסיפר לחוקרים כי  מקור  הביצים  מרמאללה. הביצים  הועברו  להשמדה  על פי  צו  רופא.  כנגד  נהג  המשאית נפתחו  הליכים  משפטיים.
מתחילת שנת 2016 משרד החקלאות סיכל ניסיונות הברחה רבים אשר מסתכמים כ- 1,000,000 ביצים(!) שהוברחו משטחי הרשות הפלשתינאית לישראל ומהוות סכנה לבריאות הציבור. 
בשל העובדה שמדובר במוצר מן החי, הרגיש מבחינה בריאותית, משרד החקלאות אוסר על שיווק ביצים כאשר אין הקפדה על תהליך הייצור, שמירתן בטמפרטורה המתאימה ועל תנאי הובלה העומדים בדרישות השירותים הווטרינריים. במשרד מבקשים מהציבור לרכוש ביצים רק במקומות מורשים המקפידים על תנאי קירור ובטמפרטורה שלא תעלה על 20 מעלות ולשים לב שאריזת הביצים סגורה (כשהביצים אינן חשופות למגע יד-אדם) משני הכיוונים.
​רואי קליגר מנהל יחידת הפיצו"ח, יחידת האכיפה והחקירות המרכזית של משרד החקלאות: "גם במקרה זה הצלחנו לסכל ניסיון למנוע את הפצתן של עשרות אלפי ביצים האסורות לשיווק ולמאכל אדם, שנועדו למכירה במקומות שונים במרכז הארץ ועלולות לפגוע בבריאות הציבור." קליגר הוסיף כי: " אנו ממשיכים לפעול לסיכול ניסיונות הברחה ומכירה של ביצים לא מפוקחות והדבר מתאפשר בין היתר הודות לשיתוף הפעולה עם המשטרה, מג״ב וצה"ל, המאיישים את המחסומים״.

כיצד יודעים אם החותמת שעל הביצה מזויפת?  

  • יש לוודא כי החותמת המוטבעת על הביצה תהיה רציפה וברורה ואחידה.
  •  יש לוודא כי החותמת המוטבעת כוללת את שם מכון המיון.
  •  יש לוודא כי מופיע תאריך אחרון לשיווק (הכולל שני תאריכים: 1. תאריך לשיווק 2. תאריך אחרון לשמירה במקרר.
  •  יש לוודא כי החותמות על גב כל הביצים בתוך תבנית הביצים זהות ותאריך התפוגה המוטבע על הביצים אחיד.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה