יום רביעי, 13 ביולי 2016

משרד החקלאות משיק קמפיין להגברת המודעות לאכילת פירות וירקות בעיקר בזמן הקיץ והחופש הגדול תחת הכותרת "חצי-חצי"

משרד החקלאות משיק קמפיין לעידוד צריכה ולהגברת המודעות לאכילת פירות וירקות תחת הכותרת "חצי-חצי".

אז מה אתה שם בחצי השני של הצלחת?!  

משרד החקלאות משיק קמפיין לעידוד צריכה ולהגברת המודעות לאכילת פירות וירקות תחת הכותרת "חצי-חצי". סקר עמדות שנערך מטעם משרד החקלאות בקרב הציבור הראה כי רוב הציבור צורך פירות וירקות באופן קבוע (או לפחות מדווח על כך) ומודע לחשיבות שלהם וליתרונות התזונתיים-בריאותיים. הציבור הישראלי מודע לכך שארוחת הבוקר היא הזדמנות לעידוד הצריכה של פירות וירקות הן בקרב מבוגרים והן בקרב ילדים. מסקר עמדות שנערך בקרב הציבור פירות נתפסים כ"נשנוש" ולכן חשוב להרחיב את אכילתם גם לארוחות עצמן בעוד שירקות פחות נתפסים כ"נשנוש" אלא כחלק מהארוחה, לכן חשוב להרחיב את אכילתם גם בין הארוחות.

שר החקלאות ופיתוח הכפר ח"כ אורי אריאל: "החשיבות בהגברת צריכת פירות וירקות מחולקת חצי חצי. החצי הראשון כדי לחזק את החקלאים ולהעצים את החקלאות הישראלית. החצי השני כי זה פשוט בריא יותר. ממחקרים שעשינו עלה שרוב ההורים אינם משוכנעים שילדיהם אוכלים במידה מספקת פירות וירקות אך במקביל לא עושים משהו מיוחד לשפר את זה, ואת זה אנחנו רוצים לשפר. עתיד החקלאות תלוי בדור הצעיר והדור הצעיר תלוי בעתיד החקלאות.

במסגרת הסקר שאלנו את הציבור מתי ילדיך אוכלים בדרך כלל ירקות? 34% מהאוכלוסייה נותנים לילדיהם ירקות בארוחת הבוקר. 54% מהאוכלוסייה נותנים לילדיהם ירקות בארוחת הצהריים. 71% מהאוכלוסייה נותנים לילדיהם ירקות בארוחת הערב. 21% מהאוכלוסייה נותנים לילדיהם ירקות כנשנוש בין הארוחות. ו- 6% מהאוכלוסייה אינם נותנים לילדיהם ירקות בכלל.

במגזר החרדי 78% מהאוכלוסייה נותנים לילדיהם ירקות בארוחת הערב. 39% מהאוכלוסייה נותנים לילדיהם ירקות בארוחת הבוקר. 38% מהאוכלוסייה במגזר החרדי נותנים לילדיהם ירקות בארוחת הצהריים. 15% מהאוכלוסייה נותנים לילדיהם ירקות כנשנוש בין הארוחות. 2% מהאוכלוסייה אינם נותנים לילדיהם ירקות בכלל.

במגזר הערבי 49% מהאוכלוסייה נותנים לילדיהם ירקות כנשנוש בין הארוחות.33% מהאוכלוסייה במגזר הערבי נותנים לילדיהם ירקות בארוחת הבוקר. 71% מהאוכלוסייה נותנים לילדיהם ירקות בארוחת הצהריים. 45% מהאוכלוסייה נותנים לילדיהם ירקות בארוחת הערב (לעומת 71% ביחס לכלל האוכלוסייה) ו-6% מהאוכלוסייה אינם נותנים לילדיהם ירקות בכלל.

הנשנושים המועדפים בקרב ילדים – פירות וחטיפים מלוחים. כששאלנו את ההורים מה ילדיך אוכלים בין הארוחות, ככיבוד, כנשנוש בבית או בגינה? 60% מההורים אמרו כי ילדיהם אוכלים חטיפים מלוחים עלה כי 44% מההורים אמרו כי ילדיהם אוכלים ממתקים, 50% מההורים אמרו כי ילדיהם אוכלים מעדני חלב, 44% מההורים אמרו כי ילדיהם אוכלים דגנים / קורנפלקס. הנתון המעודד היה ש-68% מההורים אמרו כי ילדיהם אוכלים פירות, אך רק 35% מההורים אמרו כי ילדיהם אוכלים ירקות.
רוב ההורים אינם עושים פעילות מיוחדת על מנת לעודד את ילדיהם לצרוך יותר פירות וירקות.

במסגרת הסקר הורים נשאלו, מה אתה עושה כדי שילדיך יאכלו יותר פירות וירקות?  

​מהסקר עלה כי 59% מההורים לא עושים פעילות מיוחדת שילדיהם יאכלו יותר פירות וירקות. 14% מההורים חותכים, מכינים סלט ומקלפים פירות וירקות. 11% מההורים מסבירים את היתרונות ומנסים לשכנע את הילדים לאכול פירות וירקות. 5% מההורים קונים מגוון סוגים של פירות וירקות ומוודאים שתמיד יהיו בבית פירות וירקות. 5% מההורים מגישים את הירקות והפירות בצורה אסטטית. 4% מההורים ממקמים את הפירות ואת הירקות במקום בולט ו-3% מההורים מגישים את הפירות והירקות כחלק קבוע מהארוחה.

פרופסור זכריה מדר ציין כי "המלצת משרד החקלאות על איזון בצריכה זו בשם "חצי-חצי" נתמכת על מחקרים מדעיים ויש להגביר את צריכת הירקות והפירות ובניסוח עממי "אכול ככל יכולתך". פרופסור מדר הוסיף כי "לגבי ההמלצה הגורפת והחד משמעית להגדיל באופן ניכר את צריכת הפירות והירקות בקרב כל האוכלוסייה יש הסכמה מקיר אל קיר והמלצה זו זוכה לגבוי של ארגוני בריאות בכל העולם כולל ארגון הבריאות העולמי (WHO) וארגון המזון (FAO)".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה