יום שני, 3 ביולי 2017

לאחר התערבות שר החקלאות אישרה ועדת העבודה ורווחה את העלאת עלות הקיזוז אשר חקלאים יכולים לנכות משכרם של העובדים הזרים עבור עלויות המחייה והמגורים ל- 530 ש״ח בחודש

השר אורי אריאל בירך על ההחלטה ואמר: "מדובר בתיקון עוול שנגרם לחקלאים, שבמשך שנים נאלצו לשלם מחירים מופקעים כדי להעסיק עובדים זרים בענפי החקלאות השונים. אני מאמין שהפחתת הנטל הכספי על החקלאים תאפשר הוזלת מחירים של התוצרת החקלאית והמהלך יביא ברכה לכלל אזרחי מדינת ישראל"

לאחר התערבות שר החקלאות ובהתאם לסיכום בין שרי החקלאות, המשפטים והאוצר, ואישור שר העבודה, אישרה היום (3.7.17) ועדת העבודה ורווחה להכיר בעלויות המחייה והמגורים של העובדים הזרים בסכום של 530 ש״ח לחודש. המשמעות הינה הגדלת רווחיות החקלאים. כיום הסכום עומד על 280-200 בהתאם לאזור הגיאוגרפי. 

על פי ההחלטה, הסכום יהיה אחיד לכל חלקי הארץ, ויכלול אפשרות לנכות עלויות החקלאי בשל דיור, מזון, אנרגיה וכו'. עלות זו נאמדת בממוצע לחקלאי בכ- 1,000 ₪. הצפי שיכנס לתוקף בחודש אוגוסט ולאחר חתימת שר העבודה על התקנות.

השר אורי אריאל בירך על ההחלטה ואמר: "אני שמח שהמהלך שעשינו יחד עם השרים הרלוונטיים להפחתת ההוצאות על החקלאים אושר בוועדת העבודה והרווחה. מדובר בתיקון עוול שנגרם לחקלאים, שבמשך שנים נאלצו לשלם מחירים מופקעים כדי להעסיק עובדים זרים בענפי החקלאות השונים.

אני מאמין שהפחתת הנטל הכספי על החקלאים תאפשר הוזלת מחירים של התוצרת החקלאית והמהלך יביא ברכה לכלל אזרחי מדינת ישראל".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה