יום שלישי, 3 באוקטובר 2017

מפקחי משרד החקלאות חילצו 37 חתולים, בוגרים וגורים, שהוחזקו בתנאים קשים בדירה בצפת

שר החקלאות, אורי אריאל: "נמשיך לגלות אפס סובלנות כלפי עבירות צער בעלי חיים בכל המקומות ובכל זמן"
בימים האחרונים התקבלה במשרד החקלאות תלונה אודות חתולים, בוגרים וגורים, שנמצאים בדירה בעיר צפת, ומוחזקים בתנאים קשיים. התלונה העלתה חשד לכאורה  להתעללות בבעלי חיים ועבירה על חוק צער בעלי חיים. עם קבלת התלונה, פנה המשרד לבית המשפט בבקשה דחופה להתיר למפקחי המשרד להיכנס לדירה ולתפוס את החתולים, ורופאה וטרינרית מטעם המשרד יצאה למקום לביקורת מקדימה.
 
במהלך הביקורת נצפו בדירה קטנה בתנאים קשים 37 חתולים. במקום לכלוך וזוהמה, ריחות חזקים של שתן וצואה, שמהווים כשלעצמם מפגע בריאותי ותברואתי קשה מאוד לדיירת ולבעלי החיים. עוד נצפו בביקורת כלי אוכל עם כל מיני סוגי מזון מפוזרים בכל הבית. כמות האוכל המוגזמת וסוג המזון שאינו מותאם לחתולים אינם בריאים ואף פוגעים בחתולים. בנוסף, בבית היו פזורים קופסאות עם עיתונים המשמשות, לעשיית צרכים, דבר הפוגע בבעלי החיים ובאיכות חייהם, תוך גרימת סבל רב, יום יומי ומתמשך לבעלי החיים. החתולים היו  לא מחוסנים, לא מעוקרים / מסורסים, סבלו מפטרת עור, וניכר כי לא יצאו מהדירה מעולם. בתשאול שנערך עם הדיירת, בשנות ה- 70 לחייה, טענה הדיירת כי לא יכולה לעקוב אחר כמות החתולים הגדולה שברשותה.  

​בעקבות הביקורת שבו אמש למקום מפקחי משרד החקלאות בשיתוף עיריית צפת לבית עם צו בית משפט, וכיוון שהתנאים להחזקת בעלי החיים אינם עומדים בדרישות החוק וגורמים לחתולים סבל קשה, וכן כיוון שעלה כי הדיירת אינה מסוגלת לדאוג לבעלי החיים שברשותה, הוחלט לפנות את כל החתולים מהדירה למתקן מוגן של המשרד להמשך טיפול ושיקום, לאחריו יוצעו לאימוץ.

ד"ר נירית צפורי-ברקי, סגנית ממונה על פי חוק צער בעלי חיים בשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות: "מדובר במקרה מובהק של התעללות קשה בבעלי חיים כתוצאה מאי הבנה של הגברת למצב כנראה. החתולים בהתחלה הוחזקו לצרכי מסחר בתנאים מחפירים עד שהחשודה איבדה את השליטה, תוך גרימת סבל רב, מחלות ואי מתן טיפול רפואי".

השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר קוראים לציבור הרחב להמשיך ולדווח על מקרי חשד להתעללות בבעלי חיים.
​​

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה