יום שלישי, 8 במרץ 2016

היזמה של שר החקלאות ושר האוצר להורדת המחירים של מוצרי המזון לקראת חג הפסח יוצאת לדרך

שר האוצר עתיד לחתום על הצווים ביום ד' (9.3) 

כפי שפורסם לפני שבועיים, יוזלו לקראת חג הפסח שורה של מוצרי מזון בסיסיים בשיעורים ניכרים. במסגרת זו:

• יבוטלו המכסים על ייבוא של דגים קפואים כך שתתאפשר הפחתת מחירים ב 15-20 ₪ לקילו.
• יבוטלו המכסים על ייבוא שמן זית, כך שתתאפשר הפחתת מחירו של שמן זית ב- 6-8 ₪ לקילו.
• חקלאי ישראל התחייבו לשווק תפוחי אדמה, כרוב וגזר במחיר של בין 1.5-2 ₪ לרשתות השיווק שיאפשר שיווקם לצרכן במחיר נמוך ביותר.
• יבוטלו המכסים על ירקות קפואים, דבר שיאפשר הפחתת מחירים בלמעלה מ-10%.
• בנוסף תושלם מכסת ייבוא בשר טרי, בהיקפים משמעותיים, אשר צפויה להפחית באופן ניכר את מחירי הבשר הטרי. 

זאת בהמשך לפתיחה של מכסה לייבוא גבינות קשות, בשר כבש וירקות טריים מסוגים שונים על מנת להבטיח שלא תחול עליית מחירים לקראת החג, כפי שהוחלט לאחרונה.
כל הצעדים האמורים יבוצעו בכמויות מוגבלות ולזמן מוגבל.
משה כחלון, שר האוצר: "הבטחנו להילחם להורדת יוקר המחייה בישראל בכל החזיתות וזה צעד משמעותי שיוביל להורדת מחירים כבר בחג הפסח הקרוב. המצב שבו אזרחים רכשו עגבניות ירוקות במחירים מופקעים בחגי תשרי לא יכול לחזור על עצמו בפסח. מדובר בצעד ראשון ומשמעותי בתכנית גדולה של פתיחת השווקים לייבוא במטרה להוזלת יוקר המחייה בישראל. במקביל אנחנו נדאג לפיצוי הולם לחקלאים ונשמור על הענף החשוב הזה."
אורי אריאל, שר החקלאות ופיתוח הכפר: "אני שמח שהגענו לאיזון הנכון שבין הוזלה של מוצרי המזון ובין הגנה על החקלאים והבטחת עתידם. לנגד עיננו עמדו כל העת משפחות שיושבות סביב שולחן הסדר ומצד שני החקלאים שעבדו קשה כדי להביא את המוצרים האיכותיים והטריים. התחלנו את המהלך כבר בראש השנה ומדובר במהפכה ששנים רבות לא עסקו בה ואני שמח שהצלחנו הפעם. זה צעד ראשון בתהליך ארוך שיביא את כולנו לעולם חקלאי מפותח יותר. של שכלול התחרות בענף ומתן תמיכה ישירה לחקלאי".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה