יום שלישי, 1 בנובמבר 2016

ניסיון הברחה בנתב"ג: נוסע הביא עמו 6 יונים נדירות בשווי 600 יורו שהוחבאו בתוך קופסאות נעליים, אשר נארזו ב"תיק נכה"

​נוסע ישראלי בשנות ה-50 לחייו, שהגיע אמש בטיסה מגרמניה נתפס על ידימפקחי משרד החקלאות ופיתוח הכפר בנתב"ג בשיתוף מפקחי רשות המסים בנמל, כאשר באחד מתיקיו נמצאו קופסאות נעליים ובהן 6 יונים מזן אוזבקי נדיר, חלקן ללא טבעת. שוויה של כל יונה נאמד ב- 100 יורו! על התיק בו הוחבאו קופסאות הנעליים הודבקה מדבקה נכה, במטרה שלא לעורר את חשד המפקחים.
מבדיקת המפקחים עלה כי היונים הגיעו ללא תעודת בריאות וטרינרית ולא עברו את הבדיקות הנדרשות לייבוא בעלי כנף לישראל, דבר המהווה סכנה לבריאות הציבור ובעלי החיים בישראל. כמו כן, הגיעו לארץ ללא רישיון יבוא ממנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, וללא היתר ייבוא מרשות הטבע והגנים, כמתחייב בחוק.
זאת ועוד, ומעבר לסכנה הטמונה בהפצת מחלות שונות, על ידי הבאת יונים אלו, או כל בעל חיים אחר, ללא האישורים הרלוונטיים. המפקחים אף הדגישו את צער בעלי החיים שחוו היונים בהבאתן ארצה. היונים הובאו בתוך קופסאות נעלים צרות, כפותות ברשת מגולגלת, בתוך תיק, ללא אוורור וללא מים ומזון.
מפקחי יחידת האכיפה והחקירות (פיצו"ח) של משרד החקלאות עיכבו את הנוסע לחקירה. מתשאול ראשוני שלו עלה כי לטענת הנוסע הניירת אבדה לו בדרך, אולם מבדיקה במערכת לא נמצא כל רישיון יבוא ולא כל צילום. נגד החשוד נפתח תיק משפטי.
היונים הועברו באופן מידי לטיפול במתקן של השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, קיבלו שתייה ומזון, וככל הנראה לאחר התאוששותם, בעוד מספר ימים יוחזרו לארץ מוצאן. זאת לאחר שווידאו עם הנוסע כי יש מי שיקבלן חזרה בגרמניה.
ד"ר צביקה אבני, רופא וטרינר אחראי של השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות בנתב"ג: "בעלי חיים המגיעים מחו"ל ללא תעודות בריאות ורישיונות כנדרש עלולים להביא עימם מחלות המסכנות את בריאות הציבור ובעלי החיים ועשויות אף לגרום למוות. ייבוא יונים ללא תעודות בריאות כנדרש מהווה סכנה לבריאות הציבור בהפצת מחלת שפעת העופות וסלמונלה, כמו גם פגיעה ממשית בבריאות בעלי החיים בארץ בהפצת מחלת העופות ניוקאסל".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה