יום ראשון, 13 בנובמבר 2016

שפעת עופות התגלתה היום בקיבוץ חפציבה בעמק יזרעאל

צוותי משרד החקלאות ופיתוח הכפר כבר נמצאים בשטח ופועלים לטיפול במחלה
במשרד החקלאות מדגישים כי ניתן להמשיך ולצרוך עופות וביצים, מאחר שאין מדובר בלול של ביצי מאכל או עופות למאכל, המיועדים לשיווק. ככלל במשרד מדגישים כי יש לצרוך ביצים ועופות שנקנו במקומות מסודרים ובושלו כיאות
בעקבות תמותת עופות שהחלה אתמול (שבת) בלול עופות בקיבוץ חפציבה בעמק יזרעאל, נשלחו העופות לבדיקה במעבדות המכון הווטרינרי במשרד החקלאות. תמותת עופות נבדקת באופן שגרתי, בכדי לאתר את המחלה קרוב ככל הניתן להתפרצותה. תוצאות המעבדה התקבלו עתה, ומהן עולה כי מדובר בשפעת עופות.
מדובר בלול עופות לרבייה (משק גידול עופות לרבייה, לא ביצי מאכל ולא עופות למאכל). במשרד החקלאות מדגישים כי ניתן להמשיך ולצרוך עופות וביצים, מאחר שאין מדובר בלול של ביצי מאכל או עופות למאכל, המיועדים לשיווק. ככלל במשרד מדגישים כי יש לצרוך ביצים ועופות שנקנו במקומות מסודרים ובושלו כיאות. 
בהתאם לנוהל שפעת העולמי, המבוצע גם בישראל, העופות הנגועים יומתו ויוטמנו בכדי למנוע התפשטות המחלה. צוותי משרד החקלאות ופיתוח הכפר כבר נמצאים בשטח וביצעו הסגר לתנועת בעלי חיים במקום.
על פי המידע שמצוי בידי השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, כרגע קיימת שפעת עופות גם באירופה, במדינות: גרמניה, שוויץ, דנמרק, הונגריה ואוסטריה. ולא מן הנמנע שציפורים נודדות שעתה חולפות מעל ישראל מאירופה דרומה, הביאו את המחלה גם לישראל. המשרד במקביל החל בתחקיר אפידמיולוגי על מנת להתחקות אחר מקור המחלה.
המחלה התגלתה בפעם האחרונה בישראל בתחילת ובאמצע שנת 2015.דדכוני

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה