יום ראשון, 25 בדצמבר 2016

הופסקו לאלתר משלוחי הבקר בהטסה לישראל

בעקבות חריגה מנהלי המשרד המתייחסים למניעת צער בעלי החיים במשלוח ההטסה מהונגריה, הופסקו המשלוחים בהטסה עד לסיום חקירת המקרה והטמעת הנהלים •  במקביל, המשרד ממשיך לפעול להרחבת היקפי היבוא של בשר מצונן ממדינות אירופה ולהארכת חיי המדף של הבשר המיובא מדרום אמריקה, כאלטרנטיבה שעשויה להוביל לצמצום המשלוחים החיים

משלוח אווירי שיצא מהונגריה ועליו כ-1,200 עגלים בדרכו לישראל. במהלך הטיסה הובחנה תמותה חריגה בקרב העגלים. בעקבות המקרה, הוחלט משיקולי צער בעלי חיים לעצור את המשלוחים האוויריים לישראל עד לסיום חקירת המקרה על ידי השירותים הווטרינריים ויחידת הפיצו"ח (הפיקוח על החי והצומח) במשרד החקלאות  ובמקביל, לחזור ולשנן את הנהלים ליבואנים.
במקביל, לאור החשיבות הרבה שהמשרד מייחס לצמצום הפגיעה ברווחתם של בעלי חיים,  פועל המשרד להגדלת היקפי היבוא של הבשר השחוט לישראל מה שבהכרח יוביל לצמצום המשלוחים של עגלים חיים. על כן, במהלך השנה האחרונה, הוגדלה כמות מכסות היבוא לבשר בקר שחוט הפטורות ממכס, העומדת כיום על כ-7,500 טונות. המכסה תורחב עוד במהלך השנים הקרובות. 
כמו כן, המשרד אישר כ-20 מפעלים נוספים במדינות יעד באירופה (בצרפת, ספרד, אירלנד ועוד) המורשים לייצא לישראל בשר מסוג זה. במקביל, פועל המשרד להארכת חיי המדף של הבשר המיובא מארצות דרום אמריקה. מהלכים אלו יובילו בהכרח להקטנת מספר העגלים החיים המובלים לישראל בהטסה או בהשטה. 
שר החקלאות ופיתוח הכפר, ח"כ אורי אריאל: "נושא צער בעלי חיים בנפשנו, נהלי משרד החקלאות הם מחמירים ואנשי המקצוע במשרד פועלים כל הזמן בכדי לשמור על רווחת בעלי החיים. במקביל, אני פועל להארכת חיי המדף של בשר מצונן המיובא מחו"ל, כך שנצמצם את הסבל המיותר של בעלי חיים ונדאג לצרכנים בכך שנביא יותר בשר איכותי לארץ, ובמחירים זולים יותר ".
ד"ר שלמה גראזי, רופא וטרינר ראשי במשרד החקלאות: "אנו רואים ביבוא בשר מצונן אלטרנטיבה שעשויה להוביל לצמצום המשלוחים של בעלי חיים, ועל כן פועלים לאפשר זאת מבלי לפגוע בבטיחות המזון לציבור. לצד זאת, המשרד יוסיף לפקח על תנאי היבוא של בעלי חיים וכל מקרה של חשד לגרימת  סבל מיותר ייחקר ויטופל בחומרה".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה