יום שלישי, 8 באוגוסט 2017

מפקחי משרד החקלאות פינו 12 גמלים ששוטטו בדרום והיוו סכנה לחיי המשתמשים בכביש

​​​​​​​​מתחילת השנה (2017) תפסו מפקחי היחידה המרכזית לחקירות של משרד החקלאות באזור הדרום למעלה מ- 200 גמלים ללא אישורי מרעה. סך הקנסות עומד על מעל 110,000 ₪. חלק מהגמלים אף נתפסו בשטחי אש של צה"ל

מפקחי היחידה המרכזית לחקירות ואכיפה (פיצו"ח) של משרד החקלאות, פעלו לאיתור גמלים המסכנים את הנהגים בכבישי הדרום. מפקחי המשרד איתרו כששה גמלים ללא רועה בקרבת כביש באר שבע-חצרים, תוך סיכון הנהגים. הגמלים לא מסומנים ולא מחוסנים והועברו למתקן מוגן של משרד החקלאות. 

פינוי גמלים

במקביל, אותר בעליהם של הגמלים בשנות ה- 50 לחייו, והוא נחקר על ידי המשרד בעבירות על פקודת מחלות בעלי חיים, וכן על ידי המשטרה לאור סיכון הנהגים בכביש.

ובהמשך לפעילות נוספת שהתרחשה בשיתוף הסיירת  הירוקה איתרו מפקחי משרד החקלאות כששה גמלים ללא רועה בקרבת כביש מצפה רמון בהר חריף, גם במקרה זה הגמלים לא היו מסומנים ולא מחוסנים והועברו למתקן מוגן של משרד החקלאות.

במהלך סוף השבוע התקבלו תלונות מאזרחים בדרום שדיווחו על גמלים משוטטים בצדי הכביש ומהווים סכנה למשתמשים בכביש. צוות יחידת הפיצו"ח טיפל בכל תלונה ואיתר את הגמלים במטרה למנוע סיכון למשתמשים בדרך. 

מתחילת השנה (2017) תפסו מפקחי היחידה המרכזית לחקירות של משרד החקלאות באזור הדרום למעלה מ- 200 גמלים ללא א​ישורי מרעה. סך הקנסות עומד על מעל 110,000 ₪. חלק מהגמלים אף נתפסו בשטחי אש של צה"ל.

מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות, רואי קליגר: "הפעילות תוכננה הן בכדי למנוע פלישה לשטחי אש, והן בכדי למנוע הגעת הגמלים לקרבת כבישים תוך סיכון המשתמשים בדרך. משרד החקלאות ופיתוח הכפר רואה חשיבות גדולה בפתרון סוגיה בעייתית זו, ומסייע לרשויות המקומיות באיסוף בעלי החיים משולי הדרך, ולאחרונה הקצה המשרד תקציב מיוחד לנושא".



פינוי גמלים
פינוי גמלים
צילום: יחידת הפיצו"ח

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה