יום חמישי, 3 באוגוסט 2017

מפקחי משרד החקלאות חשפו 5.1 טון בשר בקר בשלושה מקרים שונים שנשחט ונשמר בתנאים אסורים

​4 טון בשר בקר איתרו המפקחים בישוב סכנין ,טון בשר בישוב דלתון ו-100 ק"ג בשר בקר נמצאו בישוב ואדי חמאם • ברוב המקרים הבשר שנמצא יועד למכירה בחנויות בעיר • במשרד החקלאות מבקשים מהציבור להקפיד לרכוש בשר במקומות מוכרים הנמצאים תחת פיקוח
•מתחילת שנת 2017 ועד היום, תפסו המפקחים כ-47 טון בשר שנשחט והוחזק בתנאים אסורים המהווים סכנה לבריאות הציבור •

במקרה אחד, מפקחי היחידה המרכזית לחקירות ואכיפה (פיצו"ח) במשרד החקלאות בשיתוף משטרת משגב חשפו 4 טון בשר בקר שנשחט ביישוב סכנין, באתר המיועד לשחיטה שחורה. עם תפיסתם, החשודים הועברו לחקירה והבשר שנמצא הושמד. בחקירתם עלה, כי החשודים ניסו לשווק את הבשר באזור .


במקביל, במהלך פעילות נוספת שהתרחשה ביישוב דלתון ומרום הגליל שבצפון, איתרו המפקחים בשיתוף פעולה עם תחנת המשטרה בצפת ובסיוע מג"ב, טון בשר בקר שנשחט בשחיטה שחורה, באתר נוסף שבאזור. גם במקרה זה, החשודים בשנות ה-40 לחייהם, המתגוררים באזור, הועברו לחקירה, והבשר שנמצא הושמד.


במקרה השלישי, בעקבות תלונה שהתקבלה במשרד החקלאות, חשפו המפקחים בישוב ואדי חמאם שבצפון הארץ, 100 ק"ג בשר בקר משחיטה שחורה באטליז בעל האטליז הועבר לחקירה, והבשר שנמצא הושמד. 

מתחילת שנת 2017 ועד היום, תפסו המפקחים כ-47 טון בשר שנשחט והוחזק בתנאים אסורים המהווים סכנה לבריאות הציבור.

רואי קליגר, מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר: "המשרד רואה בחומרה כל מקרה ומקרה, לכן אנו פועלים באופן מתמיד בכדי לאכוף ניסיונות הברחה, שחיטה ומכירה של בשר לא מפוקח. כל אלו עלולים להשליך על בריאות הציבור, לכן יש להקפיד על צריכת בשר מפוקח עם האישורים הרלוונטיים".

במשרד החקלאות מבקשים מהציבור להקפיד לרכוש בשר במקומות מוכרים הנמצאים תחת פיקוח. יש להקפיד על מוצר באריזתו המקורית, כאשר היא סגורה ונקייה עם התוויה וסימון של תאריך ייצור ותאריך פג תוקף.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה