יום שלישי, 15 באוגוסט 2017

משרד החקלאות בוחן את הגדלת מכסות הביצים המקומיות על מנת להבטיח אספקה סדירה במהלך תקופת החגים

​​​במשרד פועלים בכל הדרכים האפשריות על מנת להבטיח את אספקת הביצים בכל השנה, ובמיוחד במהלך החגים
בימים האחרונים התקבלו דיווחים במדינות מערב אירופה על עשרות מיליוני ביצים הנגועות בקוטל חרקים אשר הגיעו לשווקים וחשודות כמסוכנות לציבור. החומר המסוכן, אשר נמצא בקוטל החרקים, מיועד במקורו  לטיפול בטפילים חיצוניים ומשתמשים בו לכלבים וחתולים. מקורו של הזיהום בהולנד, ברם נפגעו ממנו יבואני ביצים מגרמניה, בלגיה וצרפת. גרמניה, בלגיה וצרפת אינן מאושרות לייבוא ביצים לישראל, והייבוא האחרון של ביצים מהולנד לישראל היה בשנת 2014. בעת הצורך, עיקר היבוא לישראל מתבצע מספרד. על מנת לחדד את הנהלים ניתנה הוראה לא לאשר ייבוא ביצים מהולנד במידה ותגיע בקשה לכך.
על מנת לוודא שמגדלי התרנגולות לביצים בישראל אינם משתמשים בחומר או בקבוצת החומרים בהם השתמשו בהולנד, פנה מנכ"ל המשרד אל השירותים הווטרינריים על מנת שיערכו בדיקה מקיפה בכדי לוודא שלא נעשה שימוש בישראל בחומרים אשר התגלו באירופה. 

במקביל, במשרד החקלאות החליטו שלא לקחת סיכון, והחלו בבדיקה של השפעות האירוע במערב אירופה  על אספקת הביצים הסדירה לאזרחי מדינת ישראל, כיוון שבתקופת החגים, המאופיינים בצריכה גבוהה, הפער מושלם מייבוא מבוקר. הבטחה של אספקה סדירה של ביצים לצרכנים בתקופת החגים עומדת בראש סדר העדיפויות של המשרד. במכתב ששלח אתמול מנכ"ל המשרד, שלמה בן אליהו, אל יו"ר מועצת הלול, צפניה שאולקר, הנחה מנכ"ל המשרד להגיש המלצות בתוך כעשרה ימים בדבר הצורך של הגדלת מכסות הביצים המקומית, כך שתבטיח אספקה סדירה של ביצים לתושבי המדינה, ובדגש על תקופות החגים.  במכתבו מדגיש המנכ"ל, כי המשימה הראשונה של הענף היא שלא תחסר אפילו ביצה אחת במהלך תקופת החגים.

ענף הלול בישראל הינו ענף מפוקח אשר במסגרתו מחולקות מכסות ביצים למגדלים השונים. על מנת לפעול ביעילות המקסימלית נקבעת מכסת הביצים בצורה כזו אשר תתאים לביקוש בכלל ימי השנה. בתקופות בהם גובר הביקוש לביצים על ההיצע הקבוע, כדוגמת תקופת החגים, נפתחות מכסות זמניות לייבוא אשר מהוות כחלקיק האחוז מכלל הייצור המקומי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה