יום שלישי, 19 בספטמבר 2017

שר החקלאות, אורי אריאל: גידול הקנביס בישראל יוכר כענף חקלאי

​​​​​​המשמעות: המגדלים יזכו לתמיכה, מענקים, הקצאות מים והדרכה בגידול ממשרד החקלאות 
הפעם האחרונה בה הוכרז ענף כענף חקלאי היתה לפני עשור, עת הוכרז ענף הסוסים
על פי תחשיבי המשרד עלות הקמה של חוות קנביס עומד על כ- 1.5 מיליון ₪ לדונם, והתשואה לגידול קנביס רווחית רק כאשר יהיו בבעלות המגדל מ- 4 דונם ומעלה, ונאמדת בכ- 380 אלף ₪ לדונם

שר החקלאות, אורי אריאל, החליט להפוך את גידול הקנביס הרפואי בישראל לענף חקלאי. משמעות המהלך הינה כי החקלאים שיגדלו קנביס לצורכי רפואה (קנביס רפואי) יזכו לתמיכה, מענקים, הקצאות מים והדרכה בגידול ממשרד החקלאות. הקנאביס שיוכר כענף חקלאי הינו ברמת איכות רפואי Medical Grade Cannabis.  

לצד ההחלטה שתביא לשדרוג הענף, שר החקלאות הורה למדען הראשי במשרד החקלאות ולמנהל מינהל המחקר החקלאי (וולקני) להמשיך בשיתוף פעולה בתחום המחקר והפיתוח החקלאי, לקידום המחקר החקלאי הבסיסי והיישומי בתחום קנאביס רפואי.

על פי תחשיבי המשרד עלות הקמה של חוות קנביס עומד על כ- 1.5 מיליון ₪ לדונם. הדונם השני יעלה כ- 85% מהסכום, השלישי והרביעי כ- 75% ממחיר זה. עוד עולה, כי בהנחה שהמגדל ימכור גרם קנביס בעשרה שקלים, התשואה לגידול קנביס רווחית רק כאשר יהיו בבעלות המגדל מ- 4 דונם ומעלה. רווח זה נאמד בכ- 380 אלף ₪ לדונם. בהתאם להערכות מומחי משרד החקלאות, ולסקר אודות מידת ההתעניינות שהביעו מדינות בגידול המקומי של קנביס, נראה כי היקף שוק הקנביס הרפואי לייצוא מישראל יגלגל בין 1 ל- 4 מיליארד ₪ בשנה. במשרד החקלאות מעריכים כי מספר מגדלי הקנביס צפוי לעמוד על 20-15 מגדלים בלבד. 

לאחרונה, משרד החקלאות הקצה  8 מיליון ₪ לטובת 13 מחקרים בתחום הביוכימיה והרפואה ומחקרים לשיפור הגידול של קנביס רפואי, שמאפשר לחוקרים לבצע מחקר בסיסי ויישומי ולפתח כלים ותשתיות מחקר לטובת דור המוצרים הבא של קנביס רפואי. 

השימוש בקנביס למטרות רפואיות הוא נושא צעיר יחסית בארץ ובעולם ומעמדו עדיין שנוי במחלוקת. ברוב המדינות העולם העיסוק בקנביס והשימוש בו אינם חוקיים, אך נראה כי השימוש בקנביס למטרות רפואיות צובר פופולאריות במדינות רבות בעולם, ובנוסף עולה מספר המחקרים שמתפרסמים אשר מצד אחד מאששים את השפעותיו החיובית של הקנביס ומצד שני מצביעים על סיכוניו ונזקיו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה