יום רביעי, 6 בספטמבר 2017

כחלק מהפחתת עלויות הבירוקרטיה, משרדי החקלאות, הכלכלה והבריאות הפיצו להערות הציבור החלטה להארכת חיי המדף של בשר טרי בווקום

​המטרה: הגברת התחרות והורדת המחיר לצרכן, באמצעות הגדלת הכדאיות ליבואנים לייבא בשר טרי מצונן (לא קפוא)

משרד החקלאות מקדם במקביל מספר רפורמות להפחית את הבירוקרטיה והסרת חסמים בפרט בתחומי ייצור ויבוא מוצרים מן החי. כחלק מקידום תהליך הייבוא, הוחלט, בשיתוף עם משרדי הבריאות, הכלכלה וראש הממשלה, על הארכת תוקף חיי המדף המקסימאליים של בשר מצונן שנשמר בוואקום באופן שיאפשר הגברת התחרות והורדת המחיר לצרכן, באמצעות הגדלת הכדאיות ליבואנים לייבא בשר טרי מצונן (לא קפוא). ההחלטה הועברה להערות הציבור.
המהלך יאפשר יבוא בשר טרי בהובלה ימית מיצרניות בשר איכותיות כגון: ארגנטינה, ארה"ב, אוסטרליה ומדינות נוספות, אשר עד היום התאפשר לייבא מהן בהובלה ימית רק בשר קפוא בשל מגבלות התוקף המקסימלי של חיי המדף. המהלך יגביר את התחרות בשוק הבשר הטרי, יקטין את יוקר המחיה, ויאפשר לצרכני הבשר לבחור מתוך מגוון רחב יותר של בשר איכותי וזול. בנוסף, צפוי מהלך זה לצמצם את כמות משלוחי העגלים החיים ובכך לצמצם את הפגיעה ברווחת בעלי החיים הנובעת מהובלתם לישראל. מהלך זה מהווה המשך ישיר ל"דוח בחינת ענף הבקר" אשר פורסם ע"י רשות ההגבלים העסקיים בשנת 2016, אשר העלה כי קיים צורך בהגברת התחרות בענף הבשר בישראל.
מהלך זה מצטרף למהלכים נוספים שנעשו בתחום היבוא של בשר טרי, ביניהם: הסמכת מערך הפיקוח הווטרינרי במדינות המאושרות לייצא לישראל, בהתאם לדרישות קפדניות של משרד החקלאות הישראלי, כפי הנהוג במדינות מפותחות אחרות.
זאת ועוד, המשרד מטמיע מנגנון של ניהול סיכונים בבדיקות המשלוחים המגיעים ארצה, באופן שימקד את הרגולטור בפיקוח במשלוחים אשר זוהו כבעלי רמת סיכון גבוהה יותר, מה שיאפשר מעבר מהיר וחלק יותר למשלוחים של יבואנים ויצרנים שנמצאו ראויים וללא עבר של הפרות ותקלות.

שר החקלאות ופיתוח הכפר, ח"כ אורי אריאל: "מדיניות המשרד בין היתר היא לפעול להורדת יוקר המחייה והבטחת אספקה של בשר בקר טרי ואיכותי במחיר לכל כיס. וכן לצמצם את יבוא העגלים לישראל 
ובכך לצמצם את הפגיעה ברווחת  בעלי החיים. החלטה להאריך את חיי המדף של הבשר נעשתה בשיתוף משרדי הבריאות, כלכלה וראש הממשלה ואחרי לימוד מעמיק של הנושא ומניסיונן של מדינות מערביות אחרות המייבאות בשר. הרפורמות יביאו לידי ביטוי בחיסכון של כ- 185 מיליון ₪ למשק בשנה".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה